هشدار بان کی‌مون در خصوص افزایش خشونت‌ها در سودان جنوبی

بان کی‌مون در خصوص خطر بسیار جدی خشونت‌های گسترده در سودان جنوبی هشدار داد.

هشدار بان کی‌مون در خصوص افزایش خشونت‌ها در سودان جنوبیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، "بان کی‌مون،" دبیر کل سازمان‌ ملل متحد، در خصوص "خطر بسیار واقعی خشونت‌های گسترده در سودان جنوبی" هشدار داد. وی افزود صلح‌بانان سازمان‌ ملل که در مناطق جنگ‌زده در سودان جنوبی مستقر هستند، نمی‌توانند مانع از جاری شدن این حمام خون شوند.

بان کی‌مون در گزارشی که به شورای امنیت سازمان ملل ارسال شد، اعلام کرد که این نهاد بین‌المللی باید کاملا اقدام‌هایی را که آماده است در خصوص این کشتار جمعی صورت دهد، تعریف کند. وی گفت: به خصوص در پی افزایش شدید تحریکات قومی طی هفته‌های اخیر، خطر بسیار واقعی از کشتار گسترده که در سودان جنوبی در حال وقوع است، وجود دارد.

وی افزود: در حالی که صلح‌بانان سازمان ملل به "تمامی اقدا‌م‌های لازم" متوسل خواهند شد تا از غیرنظامیان محافظت کنند، این مسئله باید کاملا درک شود که عملیات صلح‌بانی سازمان ملل قدرت یا توانمندی لازم برای توقف این خشونت‌ها را نداشته است.

وی افزود: این محدودیت‌ها در توانایی ماموریت سازمان ملل در سودان جنوبی برای حفاظت از غیرنظامیان در شرایط کنونی کاملا مشخص شده است.

وی قرار است هیاتی را به نشست اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا اعزام کند تا در خصوص طرح مشترک برای مقابله با احتمال افزایش خشونت‌های گسترده در سودان‌جنوبی به توافق برسند.

این طرح احتمالا شامل ایجاد نیرویی است که در صورت بحران سریعا وارد عمل شوند.



انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار