گیلان؛

پیش بینی افزایش 500هزار دلاری صادرات صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی دستی و گردشگری گیلان: پیش بینی می شود تا پایان سال 500هزار دلار افزایش صادرات صنایع دستی گیلان را شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛ مراسم ملی روز صادرات با تقدیر از 32صادر کننده برتر استان برگزار شد.

دکتر محمد علی نجفی استاندار گيلان در این مراسم با اشاره به موفقیت استان در زمینه صادرات، اظهار داشت:  طی سالجاری صادرات در بنادر انزلی و آستارا ۴۱ درصد رشد داشته است. 

وی با بیان اينكه در بخش صنايع دستی گیلان توسط دو صادر کننده برتر ۱۳۵ هزار دلار صادرات داشته ایم افزود: رشد اقتصادی امروز نشانگر آینده ای مطلوب در بخش صادرات گیلان است.

نجفی استاندار گیلان با بیان اینکه بزودی ظرفیت بندرانزلی به 11 میلیون تن خواهد رسید، عمده سرمایه گذاری در بندر کاسپین گیلان را از طریق بخش خصوصی دانست و گفت: تا پایان امسال 2 پست اسکله این بندر افتتاح می شود که در طی برنامه 4 ساله ظرفیت تخلیه و بارگیری از  بندر کاسپین  به 15 میلیون تن خواهد رسید.

در ادامه رضا علیزاده با اشاره به اینکه در سالهای اخیر تولیدات سنتی گیلان به دلیل برخورداری از کیفیتی ممتاز و داشتن جنبه کاربردی در لیست کالاهای صادراتی از گمرک و نیز سبد صادرات چمدانی قرار دارد، این مهم را حاصل تلاش هنرمندان صنایع دستی گیلان و همت مسئولین استانی در زمینه صادرات کلان قلمداد کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس آمارهای رسمی گمرکات گیلان بیش از 600 هزار دلار صنایع دستی را از مرزهای بندر انزلی، آستارا و همچنین گمرکان جنوب به مقصد اروپا، کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای حاشیه خزر صادر کرده، این در حالیست که بیش از 400 هزار دلار صادرات چمدانی،صادرات خودرویی و همراه مسافر را شاهد بوده ایم.

این مسئول با بیان اینکه سفال و حصیر بیشترین رقم صادرات را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال 500هزار دلار افزایش صادرات صنایع دستی گیلان را شاهد باشیم.

وی بر لزوم حرفه آموزی در کنار فعالیتهای تجربی هنرمندان تاکید کرد و افزود:در دولت تدبیر و امید نسبت به رفع موانع هنرمندان صنایع دستی  تلاش بسیاری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اشتغال در حوزه صنایع دستی نوعی خودکفایی را در جامع گسترش می دهد از رونق و گسترش صنایع دستی به عنوان راهکاری برای رسیدن به توسعه پایدار یاد کرد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.