اصفهان؛

کشف و ضبط 600 کیلو گرم چوب قاچاق در آران و بیدگل

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل از کشف و ضبط 610 کیلو گرم چوب قاچاق تاغ در منطقه کنار گذر آران و بیدگل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا شفیعی به گشت‌زنی مداوم ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی در محدوده تاغ زارها به دلیل افزایش پدیده قاچاق در شهرستان اشاره و اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی حین گشت زنی در محدوده تاغ زارهای کنار گذر به یک وانت سفید رنگ مشکوک شدند که پس از بازرسی از آن 610 کیلوگرم چوب قاچاق کشف و ضبط کردند.‎

وی افزود: این میزان چوب قاچاق از 30 درخت سبز تاغ قطع شده به ارزش 75 میلیون ریال است.

شفیعی خطرنشان کرد: در عملیات بازرسی از متخلفان چهار نفر دستگیر و برای پیگیری قضایی به دادسرا تحویل داده شدند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل با تاکید بر اهمیت حفظ و نگهداری جنگل‌های دست کاشت بیابانی به علت کویری بودن و هجوم شن‌های روان در شهرستان، تصریح کرد: سودجویان برای رسیدن به سودهای کلان و بازار سیاه پر رونق زغال اقدام به قطع درختان و زغال‌گیری می‌کنند.

وی قطع درختان تاغ را از معضلات اصلی آران و بیدگل دانست و عنوان کرد: سال گذشته قاچاقچیان چوب تاغ یک هزار و ۲۰۰ اصله درخت به وزن تقریبی ۳۰ تن را قطع کردند.

 آران و بیدگل با ۱۲۰ هزار هکتار جنگل‌های کاشت تاغ، حدود ۴۰ درصد از تاغزارهای استان اصفهان را در خود جای داده است و آمار رو به افزایش کشفیات چوب و ذغال در شهرستان، زنگ خطر نابودی تاغزارها را به صدا درآورده است، زنگ خطری که از فاجعه زیست محیطی و هجوم ریزگردها حکایت دارد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.