زاهدان؛

توسعه پرورش شترمرغ تا ایرانشهر

با پشتوانه و همت کارآفرینان می توان تا سه سال آینده ، شهرستان ایرانشهر را به قطب پرورش شترمرغ استان تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان،فرمانده ناحیه بسیج سپاه ایرانشهر در بازدید از مزارع  پرورش شتر مرغ در شهرستان هیرمند گفت شهرستان ایرانشهر قابلیت بسیار خوبی برای پرورش شتر مرغ دارد اما تا کنون دراین زمینه سرمایه گذاری نشده است. 

در این بازدید که جمعی از کارآفرینان بسیجی ایرانشهر هم حضور داشتند، سرهنگ میری فرمانده ناحیه بسیج سپاه این شهرستان افزود تاکنون چندین دوره کلاس پرورش شتر مرغ برای کارآفرینان ایرانشهری برگزار شده است تا آموزش های لازم را فرابگیرند. 

وی از احداث مزرعه های پرورش شتر مرغ تا پایان امسال در ایرانشهر خبر داد و گفت:500 قطعه جوجه شترمرغ برای پرورش در این مزرعه ها خریداری خواهد شد. 

سرهنگ میری گفت با پشتوانه و همت کارآفرینان می توان تا سه سال آینده ، شهرستان ایرانشهر را به قطب پرورش شترمرغ استان تبدیل کرد. 

شهرستان هیرمند دو مزرعه پرورش صنعتی شتر مرغ دارد که بزرگترین مراکز پرورش این پرنده در سیستان و بلوچستان است. 

رستمی مدیرجهادکشاورزی هیرمند گفت در یک سال گذشته بیش از 30 تن گوشت شتر مرغ در این دو مرکز ،تولید و 800 قطعه جوجه شترمرغ هم در این مراکز به فروش رسیده است. 

با توجه به فروش خوب گوشت و تخم شترمرغ ، هم اکنون برخی از شهروندان این شهرستان برای کمک به اقتصاد خانواده به پرورش این پرنده در محل زندگی خود روی آورده اند. 

شهرستان هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است و بیشترین آسیب را در طوفان های شن منطقه می بیند ولی با وجود این ، پرورش شترمرغ با توجه به مقاومت این پرنده در منطقه انجام می شود در حالی که ایرانشهر شرایط آب و هوایی بسیار مساعدتری نسبت به 
هیرمند دارد.


انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.