به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،شهین جوانی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار
کرد: حضور و وجود رابطین ارزشیابی توصیفی در عرصه آموزشی بسیار تاثیرگذار
است و زمانی که بحث آزمون مدرسان مشخص می شود، رابطین ارزشیابی توصیفی به
عنوان مدرس و پاسخگو باید نسبت به، به روز کردن و دانش افزایی خود اقدام
کنند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: تغییر
نگرش باید ابتدا از ذهن شروع شود تا در رفتار نیز تغییرات مثبتی ایجاد
گردد و شما به عنوان رهبران آموزش در منطقه و ناحیه می توانید عامل تحول و
یا مانع تحول باشید.
وی در تعریف ارزشیابی کیفی _ توصیفی گفت: ارزشیابی کیفی _ توصیفی، شیوه ای
از ارزشیابی است که اطلاعات لازم، معتبر و مستند را برای شناخت همه جانبه
فراگیران در ابعاد مختلف یادگیری با استفاده از روش ها و ابزارهای مناسب
سنجش در طول فرآیند یاددهی و یادگیری است.
جوانی افزود: فراهم کردن زمینه مناسب برای حذف نمره 20، بهبود کیفیت فرآیند
یاددهی و یادگیری، تاکید بر اهداف آموزش و پرورش از طریق توجه به فرآیند
یادگیری به جای تاکید بر تحلیل محتوا، فراهم کردن زمینه مناسب برای حذف
حاکمیت امتحانات و یا آزمون های پایانی در تعیین سرنوشت دانش آموزان و
افزایش بهداشت روانی از جمله این اهداف هستند.
وی با اشاره به اینکه در آموزش، سه مفهوم اساسی وجود دارد، بیان کرد: رابطه
عاطفی معلم و دانش آموز، ارتباطی که معلم بین مطالب ایجاد می کند و توجه
به شیوه تفکر و فکر کردن در دانش آموزان از جمله این مفاهیم هستند که باید
مورد توجه قرار گرفته شود.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: در سواد
رسانه ای باید به این مهم توجه کنیم که دانش آموزان قدرت نقد و تحلیل
فضاهای مجازی را داشته باشند.
وی تصریح کرد: یکی از ابزارهای تحول، آموزش است و این آموزش باید به روز باشد.
جوانی تاکید کرد: رابطین ارزشیابی توصیفی باید در بازدیدهای خود از مدارس،
وضعیت دانشجویانی که امسال در عرصه آموزش و پرورش وارد شده اند را بیش از
دیگران مورد ارزیابی و بررسی قرار دهند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: توسعه
زمانی اتفاق می افتد که روحیه پرسشگری، مهارت تصمیم گیری و اعتماد به نفس و
عواملی از این قبیل در دانش آموزان افزایش پیدا کند.
وی اظهار کرد: امروز در کلاس های درس باید رقابت های تنش زا به رفاقت های
جمعی تبدیل شود و به دنبال آن نیز معلمان به تسهیل گران آموزشی تبدیل شوند.
انتهای پیام/م