اصفهان؛

همایش بزرگ پیاده روی مردم شهرستان چادگان برگزارشد

به مناسبت اربعین حسینی، همایش پیاده‌روی اربعین از شهر چادگان و روستاهای بخش مرکزی به امامزاده عبدالله زید ابن حسنی شهر رزوه برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مردم و هیأت های مذهبی از شهر چادگان و روستاهای علی عرب، قرقر، معروف آباد، انالوجه و گشنیزجان به صورت کاروان به سوی امامزاده عبدالله زید ابن حسنی رزوه حرکت کردند.

مردم وهیأت های مذهبی راس ساعت 8 صبح از شهر و روستاهای منطقه پیاده روی را به سوی شهر زیارتی رزوه به صورت کاروان آغاز کردند و ساعت 11 صبح وارد شهر رزوه شده و در مرقد امامزاده عبدالله زید ابن حسنی به عزاداری پرداختند.

در این مراسم حجت الاسلام سعید کریمی امام جمعه رزوه به روز اربعین اشاره کرد و بیان داشت: اربعین حسینی نشان از رویکرد مسلمانان و غیر مسلمانان به ائمه اطهار است که زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) را فراهم می کند.

وی افزود: حضور مردم در پیاده روی اربعین حسینی نشان از اقتدای مسلمانان به امام حسین (ع) است که دشمنان را به بهت وحیرت فرو برده چون این راهپیمایی باعث وحدت بین مسلمان در جهان اسلام می شود که دشمن از آن هراس دارد.

به گزارش فارس، در ادامه این مراسم هیأت های عزاداری با دسته جات منظم وارد صحن امامزاده شده و به نوحه سرایی و عزاداری پرداختند.

درپایان مراسم برای کلیه زائرین و هیأت های مذهبی غذای نذری از سوی مردم، امام جمعه، شهرداری وشورای اسلامی شهر زیارتی رزوه تهیه شده بود که بین مردم توزیع شد.

 حضور مردم  و هیأت های عزاداری در پیاده روی نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری داشت به طوری سال گذشته 6 هزار نفر در این مراسم شرکت داشتند ولی امسال بیش از 12 هزار نفر در پیاده روی از شهر چادگان و روستاهای بخش مرکزی و چناررود حضور داشتند.

گفتنی است چنین مراسم هایی نیز در بخش چناررود در امامزاده فراموشجان و امامزاده محمد در پرمه برگزار شد که مردم و هیأت های مذهبی این بخش با حضور در این امامزاده ها به عزاداری پرداختند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.