زاهدان؛

ساخت زیرساخت های کشور از طریق درآمدهای نفتی

دولت باید نفت را به عنوان یک منبع درآمد حذف کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،مشاور ارشد مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه 65درصد مخارج دولت از راه فروش نفت تامین می شود گفت: دولت باید نفت را به عنوان یک منبع درآمدحذف کند و از راه فروش آن زیرساخت های کشور را توسعه دهد.

دکترمحمدحسین کریم در جمع دانششجویان دانشگاه دریانوردی وعلوم دریایی چابهار با اشاره به اصل 44قانون اساسی افزود: طبق این اصل دولت باید ازنقش نظارتی،هدایتی و حمایتی خود فاصله بگیرد و فعالیت های اقتصادی را به بخش خصوصی واگذار کند تا اقتصاد مقاومتی محقق شود.
وی رشد اقتصادی کشورها را یکی از شاخصه های مهم اقتصاد دانست و تاکیدکرد: نرخ رشد اقتصادی ایران 8درصد است که متاسقانه این رقم درسال 91به منفی8رسید.

مشاور ارشد مجمع تخشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی اقتصاد ایران وابستگی شدید به درآمدهای نفتی است اظهارداشت: 65درصد مخارج دولت از راه نفت تامین می شود که اگر این مقدار به دلایلی هم چون کاهش قیمت نفت در بودجه محقق نشود مردم باید این مقدار راتامین کنند.

این تحلیل گر اقتصاد تاکید کرد: دولت باید تلاش کند نفت را به عنوان یک منبع درآمدحذف کند و از راه فروش آن زیرساخت ها و تسهیلات بخش های مختلف کشور را تامین کند.

عضوهیت علمی دانشگاه خوارزمی در پایان اشاره ای هم به صحبت های رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی کرد و گفت: ایشان همیشه تاکید می کنند که اقتصاد مقاومتی تنها برای وضع حاضر کشور نیست بلکه تدبیری بلندمدت برای رسیدن به اهداف اقتصادی نظام اسلامی است.
انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار