اهواز؛

تردد روان در مرزهای خوزستان

استاندار خوزستان گفت :با توجه به زیرساخت‌های موجود در دو مرز استان تردد روان در حال صورت گرفتن است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،غلامرضا شریعتی ،استاندار خوزستان با اشاره به تردد بالای زائران در مرزهای خوزستان و احتمال تبدیل شدن آن در آینده به قطب اصلی زائران بیان داشت: تلاش به منظور رفع مشکلات زیرساختی مرز چذابه برای سال آینده صورت خواهد گرفت.

غلامرضا شریعتی در حاشیه بازدید از مرز چذابه با اشاره به تردد زائران اربعین در مرزهای این استان اظهار کرد: تا به امروز 600 هزار نفر از سمت مرز شلمچه به عتبات عالیات کشور عراق سفر کردند و تردد در پایانه چذابه نیز 440 هزار زائر بوده است.

وی با اشاره به عبور 40 هزار زائر از اتباع خارجی از مرز شلمچه افزود: در مجموعه عبور زائران از مرزهای خوزستان تقریبا آمار یک میلیون و 100 هزار نفری به دست آمده است.

استاندار خوزستان با اشاره به روند بازگشت زائران به سمت کشور گفت: با آغاز روند بازگشت زائران به کشور حدود 290 هزار نفر از سمت مرز شلمچه و 180 هزار نفر از سوی مرز چذابه به کشور بازگشته و با توجه به زیرساخت‌های موجود در این دو مرز استان تردد روان در حال صورت گرفتن است.

شریعتی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در پایانه‌های مرزی خوزستان خاطرنشان کرد: در اقداماتی که با کمک مسؤولانی، شهرستان، استان و کشور صورت گرفت مشکلات و کاستی‌های زیرساختی موجود به حداقل رسیده و تنها در چذابه با کمبود پارکینگ خودرویی مواجه شدیم.

وی با تقدیر از تمام مسؤولان به دلیل بسترسازی برای عبور راحت زائران عنوان داشت: از نیروهای نظامی، امنیتی، اداری، امدادی و درمانی و فرمانداری‌ها که با تلاش‌های خود در جهت تسهیل، امنیت و رفاه حال زائران گام برداشتند تقدیر و تشکر می‌کنم.

شریعتی با اشاره به اینکه در سال آینده کاستی‌های امسال رفع و شرایط مختلف بهتر خواهد شد گفت: با توجه به شرایط موجود، در سال آینده شاهد خواهیم بود که استان خوزستان به قطب اصلی حرکت زائران تبدیل خواهد شد و با تلاش‌های خود سعی بر رفع کاستی‌ها و مشکلات زیرساختی موجود در مرز چذابه خواهیم داشت، در مرز شلمچه نیز تنها 5 درصد مشکل زیرساختی وجود دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.