یک تصویرگر کتاب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تصویرگری برخی کتاب‌ها با نیاز کودکان تناسبی ندارد

برای آنکه تصویرگر در تصویرگری کتاب کودک و نوجوان سلیقه‌ای عمل نکند، باید با نویسنده کتاب مشورت کند.

حمیده خسرویان، تصویرگر کتاب در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تصویرگری کتاب کودک و نوجوان گفت: تصویرسازی در ایران پیشرفت زیادی کرده و خیلی خوب شده است. حتی افراد تازه کار در این عرصه نیز خیلی خوب کار می‌کنند. منتهی گاهی تصویرگر در تصویرگری داستان‌های حوزه کودک و نوجوان که به وی سپرده می‌شود، اعمال سلیقه می‌کند و تنها ذهن و فکر خود را هنگام تصویرگری به کار می‌برد؛ بنابراین تصویرش با متن کتاب فاصله دارد.

وی افزود: برای آنکه تصویرگر در تصویرگری کتاب کودک و نوجوان سلیقه‌ای عمل نکند، باید با نویسنده کتاب مشورت کند. تصویرگر کتاب کودک و نوجوان باید تناسب تصویرها با گروه سنی کودک و نوجوان را رعایت کند. اگر کتاب کودک را می‌خواند، یکسری المان هایی را که مخصوص کودک است، در تصویرگری خود اعمال کند. تصویرگری مطابق ذهنیت کودک باشد تا وی بتواند تصویرها را درک کند.

این تصویرگر با اشاره به راهکار خود برای تصویرگران کودک و نوجوان اظهار داشت: تصویرگران حوزه کودک و نوجوان برای مطابقت تصویرهایشان با گروه سنی مخاطبان، با نویسنده اثر مشورت کنند. نویسنده به طور حتم تنها طرف مشورت نیست بلکه می تواند از نقاد تصویرساز برای این امر کمک بگیرند. این نقاد، نویسنده و تصویرساز است که می تواند به نویسنده و تصویرگر در خلق بهتر اثرش کمک کند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار