ایران ظرفیت خوبی در جذب گردشگرسلامت دارد

دبیرانجمن داروسازان تهران با اشاره به اینکه پیشرفتهای شگرفی در زمینه درمان انواع بیماری ها در کشور اتفاق افتاده است گفت: این امر سبب شده تا ایران نسبت به کشورهای هم‌جوار ازنظر ارزانی درمان و دارو در رتبه ممتازی قرار داشته باشد.

محمد رضا دری دبیر انجمن داروسازان تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ظرفیت های ایران برای جذب گردشگر سلامت بیان داشت : امروز بیماران زیادی از کشورهای هم‌جوار مثل آذربایجان، ترکمنستان، بحرین و عراق برای درمان بیماری خود در حوزه‌های مختلف چشم و بیماری‌های قلبی به ایران می‌آیند.

وی افزود: اگر سرمایه‌گذاری در این بخش تشویق و حمایت شود، مطمئناً می‌تواند حجم انبوهی از توریست‌ها را با انگیزه درمان وارد کشور کند. 

وی با بیان اینکه اکنون توریسم درمانی برای بسیاری از کشورها یک هدف اقتصادی است، ادامه داد: باید حمایتهای لازم از سوی تمام ارگان‌های ذی‌ربط انجام شود که قطعاً یکی از آن‌ها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

دری اضافه کرد: قطعاً سازمان میراث فرهنگی و نهادهای متولی تبلیغات در خارج از کشور باید فعالیت خود را بر تسهیل شدن ورود بیماران و حتی ایجاد تورها و مراکزی که بیماریابی کند، متمرکز کنند و این تورهای تخصصی را در کشورهای هدف ایجاد کنند.

دبیر انجمن داروسازان تهران با اشاره به این که وقتی بیمار از یک کشور خارجی به ایران می‌آید، فقط باید به بیماری خود فکر کند و نباید هیچ مشکل دیگری داشته باشد، یادآور شد: البته این مسئله در مورد بیماران داخلی نیز صادق است؛ لذا بیمارانی که از خارج می‌آیند، باید به‌گونه‌ای حمایت شوند که احساس راحتی کرده و با توجه به هزینه های پایین درمان در کشور بتوانند بیماران بیشتری را وارد مملکت کرده و یک انگیزش اقتصادی بسیار مثبت برای کشور ایجاد کنند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار