کرمانشاه؛

حضور پررنگ مردم شهرستان پاوه در عرصه اهدای سلولهای بنیادی خونساز

مسئول گروه کانون سلامت گفت: در هر نمونه گیری سه میلی لیترخون از اهدا کنندگان دریافت می شد و در هر آزمایش HLA که نقش ژنتیکی برای بیماریهای سرطانی همچون سرطان خون، مغز و اعصاب و کلا بیماریهای کم خونی حاد مشخص می شود، استفاده خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مسئول گروه کانون سلامت گفت: در هر نمونه گیری سه میلی لیترخون از اهدا کنندگان دریافت می شد و در هر آزمایش HLA که نقش ژنتیکی برای بیماریهای سرطانی همچون سرطان خون، مغز و اعصاب و کلا بیماریهای کم خونی حاد مشخص می شود، استفاده خواهد شد.

علی قاسمی افزود: پس از ذخیره اطلاعات مربوط به نمونه گیری بانک سلولهای خونی ، هر بیماری که مشابه همان فرد اهدا کننده خون وجود داشته باشد، با تماس با آن فرد مجددا درخواست نمونه گیری از آن فرد را خواهند کرد که در این هنگام نیز فرد مورد نظر به صورت اختیاری می تواند با مصرف دارو به مدت 6 روز ، مجددا سلولهای بنیادی از وی دریافت شود.

وی در خصوص میزان مشارکت شهروندان پاوه ای در این طرح نیز تصریح کرد: برای انجام این طرح در استان هر هفته در یک شهرستان حضور داشته ایم و این بار هم با حضور در شهرستان پاوه، پیش بینی حدود 400 نفر را با تدارک تجهیزات پزشکی لازم برای مردم شهرستان داشته ایم.

وی استقبال پاوه ای ها از این طرح را بی نظیر دانست و افزود: در نظر دار یم با توجه به استقبال خوب مردم پاوه، این شهرستان را به عنوان پایگاه اوراماناتبرای دیگر شهرستان ها از جمله جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی جهت عضو گیری مردم انتخاب کنیم.

وی خاطر نشان کرد: این طرح یک طرح ملی است که در اکثر کشورهای جهان در راستای مبارزه با بیماری سرطان صورت می گیرد.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، حضور ، مردم ، پاوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار