بندرعباس؛

افزایش تولید بنزین در پالایشگاه لاوان

ظرفیت روزانه تولید بنزین پالایشگاه لاوان تا پایان امسال به 700 هزار لیتر افزایش می یابد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس ،محمدعلی اخباری مدیرعامل شرکت پالایش نفت لاوان گفت: این افزایش ظرفیت با بهره برداری از واحد ایزومریزاسیون این شرکت صورت می گیرد .  
وی افزود : هم اکنون ظرفیت روزانه تولید بنزین پالایشگاه لاوان دو میلیون و100هزار لیتر است که با بهره برداری از این واحد تا پایان امسال به دو میلیون و 800 هزار لیتر می رسد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت لاوان گفت: علاوه بر این افزایش ظرفیت، کیفیت همه فرآورده‌های نفت،‌ گاز و بنزین پالایشگاه لاوان از استاندارد و کیفیت یورو 4 بهره‌مند می‌شوند.  
اخباری افزود : با بهره‌برداری از طرح‌های افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه لاوان فرآیند ایزومریزاسیون برای تبدیل نفت سبک به ایزومریت استفاده می‌شود.
وی گفت: افزایش عدد اکتان بنزین، کاهش گوگرد گازوئیل و دیگر فرآورده‌های نفتی، افزایش تولید گاز مایع به 200 تن، بنزین به بیش از دو میلیون و 800 هزار لیتر، نفت گاز به 3 میلیون لیتر در روز، سوخت جت به یک میلیون و نفت کوره به 3 میلیون لیتر در روز از مهم‌ترین مزیت‌های این طرح‌ها است.
پالایش نفت لاوان در سال 55 با ظرفیت 60 هزار بشکه نفت در روز بهره برداری شد .
این پالایشگاه دارای واحدهای تولیدی تقطیر در اتمسفر، تقطیر در خلاء، گاز مایع، تصفیه های هیدروژنی نفتا ،نفت سفید، نفت گاز، تبدیل کاتالیستی بستر ثابت، ایزومریزاسیون و واحدهای جانبی است.
اکنون خوراک( 35 هزار بشکه نفت خام) پالایشگاه با یک رشته خط لوله 12 اینچ از مخازن شرکت نفت فلات قاره ایران در لاوان از میدان‌های دریایی نفتی سلمان، رشادت، بلال و رسالت و 20 هزار بشکه میعانات گازی از پارس جنوبی تامین می‌شود.
لاوان جزیره ای است مرجانی و در فاصله این جزیره تا بندر لنگه 147 کیلومتر و دورترین جزیره به مرکز استان هرمزگان است.
بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
وسعت این جزیره 76 کیلومتر مربع است و پس از قشم و کیش بزرگ ترین جزیره ایران در آب های خلیج فارس است.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار