یاسوج؛

ضرورت انجام مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج جهت پیشگیری و کاهش اختلالات ژنتیکی

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد، بر انجام مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج توسط زوجین تاکید کرد و گفت: این اقدام می‌تواند در پیشگیری و کاهش اختلالات ژنتیکی موثر باشد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛سید علیرضا موسوی امجد گفت: توجه به برخی موضوعات و موارد پیش از ازدواج می‌تواند تاثیر مهمی در جلوگیری از بروز اتفاقات ناخواسته بعد از آن داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد، معلولیت‌ها و تولد فرزندان معلول را یکی از این موضوعات عنوان کرد و افزود: این موضوع یکی از دغدغه‌های مهم مسوولان بهزیستی استان است.

وی با بیان اینکه تمامی تلاش خود را جهت شناسایی، پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی به کار گرفته‌ایم، گفت: معلولیت یکی از آسیب‌ها است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

این مسوول با اشاره به وفور ازدواج‌های فامیلی در کهگیلویه و بویراحمد، یادآور شد: اغلب زوجین بدون اطلاع از سابقه ژنتیکی اقدام به ازدواج کرده و نتیجه آن تولد فرزندانی با معلولیت‌های جسمی است.

موسوی‌امجد، مشاوره پیش از ازدواج را یکی از راهکارهای جلوگیری از بروز چنین اتفاقی عنوان کرد و بیان داشت: مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج می‌تواند نقش موثری در پیشگیری و کاهش معلولیت‌ها داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای طرح مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج در استان، گفت: زوج‌های جوان می‌توانند پیش از ازدواج به مراکز اجرای این طرح مراجعه و از خدمات رایگان آن استفاده کنند.

وی بر انجام مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج توسط زوجین تاکید کرد و گفت: این اقدام می‌تواند در پیشگیری و کاهش اختلالات ژنتیکی موثر باشد.

این مسوول شناسایی جامعه خطرپذیر و کنترل برخی آسیب‌ها از جمله معلولیت را از مهم‌ترین اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: این طرح با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک، قوه قضاییه، دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی در استان اجرا می‌شود.

موسوی‌امجد با بیان اینکه هزینه این طرح توسط بهزیستی پرداخت شده است، گفت: مشاوره ژنتیک می‌تواند تاثیر چشمگیری در کاهش اختلالات ژنتیکی داشته باشد.

وی ضمن تقدیر از همکاری خوب مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، تصریح کرد: اداره کل ثبت اسناد و املاک استقبال خوبی از این طرح داشته و تاکنون برای اجرایی شدن آن به صورتی مطلوب تمامی تلاش خود را به کار گرفته است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.