اردبیل؛

طرح ساماندهی آرامستان ها در اردبیل

شهردار اردبیل گفت: شهرداری اردبیل توسعه و زیباسازی آرامستان ها را در اولویت برنامه ها در سال جاری قرار داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حمید لطف اللهیان در جلسه بهسازی و ساماندهی آرامستانهای سطح شهر اردبیل با اشاره به اینکه آرامستان یک محل فرهنگی است افزود: طرح همسطح سازی آرامستان ها در سال گذشته از آرامستان قاسمیه اردبیل شروع شد تا با این طرح در کنار توسعه و زیبا سازی این اماکن زمینه تردد راحت مردم بدون مشکلات خاص فراهم گردد.

وی گفت: توسعه و زیباسازی آرامستان ها نیز جزو برنامه های اصلی شهرداری اردبیل است، چرا که این مکان فرهنگی در کنار توسعه عمرانی و اجتماعی نیاز به توسعه نیاز دارد.

شهردار اردبیل اظهار داشت: با توجه به اتمام عملیات همسطح سازی آرامستان های قاسمیه و علی آباد ،عملیات همسطح سازی آرامستان بهشت فاطمه (س) نیز با تخصیص اعتبارات لازم آغاز گردید.

لطف اللهیان افزود: تاکنون زیبا سازی و همسطح سازی آرامستان های قاسمیه، علی آباد و بهشت فاطمه با اعتباری بیش از10 میلیارد ریال انجام شده است.

وی گفت: در عملیات همسطح سازی آرامستان ها تعداد محدودی سنگ‌قبرهای قدیمی شناسایی شده است که البته دارای هویت تاریخی ثبت شده نبودند .

لطف اللهیان تصریح کرد: در این طرح تمامی سنگ‌ قبرها در محل خود قبور مجددا جاسازی می‌شوند که سنگ‌های قدیمی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

وی تأکید کرد: چنانچه باز هم سنگ‌قبرهای قدیمی در آرامستان ها مشاهده شود بی‌شک از میراث فرهنگی استان مشاوره دریافت می کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.