جهانگيری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی:

اجرای فاز 11 پارس جنوبی در راستای اقتصاد مقاومتی است

جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ظهر امروز (دوشنبه) به رياست معاون اول رييس جمهور برگزار شد.

اجرای فاز 11 پارس جنوبی در راستای اقتصاد مقاومتی است
به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ظهر امروز (دوشنبه) به رياست معاون اول رييس جمهور برگزار شد.

اسحاق جهانگيری با اشاره به گزارش دبيرخانه ستاد در خصوص عملكرد و اقدامات انجام شده به منظور واگذاري طرح هاي عمراني نيمه تمام، اظهار داشت: واگذاري طرح هاي عمراني نيمه تمام به بخش خصوصي براي دولت يك ضرورت اساسي است.

معاون اول رييس جمهور موفقيت در واگذاري اين طرح ها را نيازمند عزم ملي و كار جدي از سوي همه دستگاه هاي اجرايي دانست و افزود: دولت از واگذاري طرح هاي نيمه تمام عمراني به دنبال درآمد نيست و هدف اصلي اجراي اين طرح ها تسريع در تكميل آنها و بهره مند شدن مردم از مزاياي اين طرح ها است.

وي خواستار برگزاري جلساتي با عضويت دستگاه هاي مرتبط و سازمان برنامه و بودجه كشور و نيز استانداراني كه عملكرد موفق و ناموفق در واگذاري طرح ها داشته اند شد و گفت: سازمان برنامه و بودجه كشور در اين جلسات موانع و مشكلات فراروي واگذاري طرح ها را احصاء و به ستاد گزارش نمايد.

معاون اول رييس جمهور افزود: مسئوليت واگذاري 2500 طرح عمراني نيمه تمام به بخش خصوصي بر عهده سازمان برنامه و بودجه كشور است و انتظار داريم اين سازمان بتوانددر پايان سال گزارش عملكرد مناسبي در اين زمينه ارائه نمايد.

جهانگيري همچنين با اشاره به گزارش وزير نفت از انعقاد قرارداد با شركت توتال براي اجراي فاز 11 پارس جنوبي، اين اقدام وزارت نفت را كاري مهم ارزيابي كرد و گفت: اين اقدام در راستاي سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي انجام شده كه هم منجر به انتقال فناوري هاي نوين به كشور مي شود و هم استفاده از ظرفيت هاي داخلي را مورد توجه قرار داده است.

وزير امور اقتصادي و دارايي نيز در اين جلسه با تاكيد براينكه واگذاري طرح هاي عمراني نيمه تمام به بخش خصوصي در چارچوب روش هاي سنتي امكانپذير نيست، گفت: نگاه به موضوع واگذاري بايد تغيير كند و شرايط بايد به گونه اي باشد كه بخش خصوصي انگيزه و رغبت كافي براي اجراي طرح هاي نيمه تمام داشته باشد.

در اين جلسه كه وزراي صنعت، معدن و تجارت، تعاون، كار و رفاه اجتماعي، فرهنگ و ارشاد اسلامي، راه و شهرسازي، نيرو، نفت، جهاد كشاورزي، رييس سازمان برنامه و بودجه كشور، رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، رييس كل بانك مركزي، معاون حقوقي رييس جمهور، معاون رييس جمهور در امور اجرايي، مشاور اقتصادي رييس جمهور و رييس هيات عامل صندوق توسعه ملي نيز حضور داشتند، دبيرخانه ستاد گزارشي از عملكرد و اقدامات انجام شده به منظور واگذاري طرح هاي عمراني به بخش خصوصي ارائه كرد.

دبير ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي در اين گزارش با اشاره به روند شناسايي پروژه هاي ملي و استاني قابل واگذاري گفت: جمع كل پروژه هاي شناسايي شده ملي و استاني قابل واگذاري تا پايان آبان ماه سال جاري 6267 پروژه بوده است.

وي همچنين تعداد پروژه هاي ملي و استاني واگذار شده را 933 پروژه عنوان كرد و افزود: اعتبار كل سرمايه گذاري براي اين تعداد پروژه 87.5 ميليارد ريال بوده است كه از اين تعداد 700 پروژه تكميل به بهره برداري رسيده، 94 پروژه جديد و 139 پروژه نيز نيمه تمام است.

در اين گزارش همچنين تعداد پروژه هاي تصميم گيري شده براي واگذاري 576 عدد اعلام شد و گزارشي نيز از پروژه هاي در حال فراخوان براي واگذاري ارائه شد كه تعداد آنها 650 عدد بود.

وزير نفت هم در اين نشست گزارشي از انعقاد قرارداد با شركت توتال براي اجراي فاز 11 پارس جنوبي و جزئيات مربوط به اين قرارداد ارائه كرد.

در اين جلسه موضوع واگذاري طرح هاي عمراني نيمه تمام مورد بحث و بررسي قرار گرفت و نظرات و ديدگاه هاي مختلف درباره ابعاد و زواياي مختلف اين موضوع مطرح شد و مقرر گرديد دبيرخانه ستاد جلساتي در اين خصوص برگزار و پس از احصاء موانع و مشكلات موجود و نيز نقاط ضعف و قوت در اين زمينه، نتايج را در جلسه آتي ستاد مطرح كند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار