رشت؛

کاهش تصادفات جاده ای عنوان نشست پیشگیری از وقوع جرم

نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم با محوریت تصادفات جاده ای در رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛رییس دادگستری استان گیلان در این نشست با بیان اینکه عابر و راننده ، عوامل جاده ای ،خودرو و شرایط جوی چهار عامل مهم در ایجاد تصادفات جاده ای استان است گفت: در سالهای گذشته 204 نقطه حادثه خیز شناسایی شد که از این تعداد 114 نقطه پرحادثه در دستور کار قرار گرفت و تا به امروز 78 نقطه برجسته سازی شد و کارهای پیشگیری در این نقاط انجام شده است.

احمد سیاوش پور با اشاره به اینکه در سال گذشته 658 نفر فوتی در تصادفات داشته ایم گفت: از این نظر رتبه 15 کشور را داریم که در میزان کشوری رتبه ی بالایی است.

وی افزود:باید با توجه به نوع وضعیت زندگی و معیشتی استان تصمیم گیری شود و نمیتوانیم مردم را محدود کنیم که از موتور استفاده نکنند و یا افراد سن بالا از این وسیله استفاده نکنند.

سردار مهدی کاظمی پور جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان هم در این نشست تبیین درست موقعیت جغرافیایی و جمعیتی استان برای اختصاص اعتبارات لازم در بخش های جاده ای و زیر ساختی توسط مسوولان استان به مسوولان کشوری را یکی از راهکارهای مهم برای کاهش تصادفات و اصلاح زیر ساخت های جاده ای دانست.

مدیرکل راه داری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: در استان گیلان 300 هزار موتور سکیلت داریم که از این میزان 260 هزار دارای مدارک هستند و تا به امروز 12 هزار کلاه ایمنی بین این افراد به صورت رایگان توزیع شده است.

آل محمدی با اشاره به اینکه 70 تا 75 درصد مرگ موتورسواران بر اثر ضربه به سرشان است گفت: 5 دوربین نظارتی در آزادراه های استان ، 7 دوربین در محور رشت و 11 دوربین مجازی تخلفات را ثبت می کنند.

وی افزود: از ابتدای امسال 386 هزار تخلف از طریق این دوربین ها ثبت شد و برگ های جریمه به درب منزل متخلفان ارسال شد .

رییس پلیس راه استان گیلان هم با بیان اینکه میزان مرگ و میر در تصادفات 8 ماه گذشته 361 نفر بود گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال 6 نفر بیشتر بوده است.

سرهنگ محمدپور با اشاره به اینکه در گذشته بیشتر آمار تصادفات استان شامل موتورسواران و عابران پیاده بود گفت: در حال حاضر تصادفات خودرویی نسبت به موتورسواران و عابران بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر فوتی ها در تصادفات عابران و موتورسواران در سنین بالای 50 سال هستند گفت: بیشترین میزان تصادفات استان در ساعات پایانی روز رخ می دهد.

رییس پلیس راه استان گیلان افزود: محور رشت به لاهیجان بیشترین میزان تصادفات استان را دارد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.