شیراز؛

موزه مردم شناسی لپویی فرصتی برای رونق اقتصاد گردشگری

موزه مردم شناسی لپویی با مجوز میراث فرهنگی به عنوان یک موزه بومی محلی و اقامتگاه بوم گردی در شهر لپویی قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کاکاخان جعفری یکی از بنیانگذاران و فعالان میراث فرهنگی شهر لپویی با بیان اینکه زیربنای این موزه 360 متر است گفت: کار جمع آوری اشیا و ابزارآلات این موزه در مدت 20 سال انجام شده و در حال حاضر با دارابودن بسیاری از اسباب و اثاثیه و ابزار آلات قدیمی و تاریخی و نیز کشفیات باستان شناسی منطقه به موزه مردم شناسی این شهر تبدیل شده است.
جعفری افزود: در این موزه که در تاریخی ترین خانه برجای مانده این شهر راه اندازی شده، ابزار آلات و ادوات دستی کشاورزی، ترازوها و قپون های قدیمی شهر، سکه ها و ظروف قدیمی، انواع قفل و کلید دست ساز، رادیو ها و تلویزیون های قدیمی سیاه و سفید و رنگی به نمایش گذاشته شده است.
وی با بیان اینکه در بین مستندات باستان شناسی این مجموعه وجود اسکلت 6 هزار ساله شهر و انواع ظروف سفالی تولید شده با سفال قرمز که مختص همین شهراست نشان دهنده پیشینه تاریخی و باستانی لپویی است ادامه داد: این آثار باستانی، نشان دهنده آغاز دوره روستا نشینی است.
جعفری خاطر نشان کرد: پیش از دوره لپویی که آغاز دوره روستا نشینی در این منطقه است دوره های موشکی، جاری و بکون بوده است که در این سه دوره بشر جنگل نشین بوده اند.
شهر لپویی در 40 کیلومتری شمال شیراز قرار گرفته است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار