شیراز؛

راه اندازی پست قرنطینه ای آفات نباتی در جنوب فارس

پست قرنطینه ای آفات نباتی در فرودگاه بین المللی شهرستان لامرد راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معصومه قاسمی مسئول واحد حفظ نباتات مدیریت جهادکشاورزی شهرستان لامرد گفت: به دلیل امکان انتقال آفات و بیماری های گیاهی و علف های هرز به داخل کشور، واردات گیاهان و درختان از طریق مرز هوایی و با پیگیری صورت گرفته پست قرنطینه ای آفات نباتی در فرودگاه بین المللی لامرد برقرار می شود.
وی افزود: این پست های قرنطینه ای از ورود آفات، بیماری ها و علف های هرز به داخل کشور جلوگیری کرده و گیاهان و محصولات کشاورزی را از گزند آن ها حفظ می کند.
قاسمی ادامه داد: آفات می توانند به صورت تخم، لارو، شفیره، پوره، حشره کامل و به وسیله گیاهان، میوه جات و اندام های گیاهی منتقل شوند.
همچنین بیماری های گیاهی به وسیله قارچ ها، باکتری ها، ویروس، نماتدها و فیتوپلاسما ها ایجاد می شوند و به همراه اندام های گیاهی، حشرات منتقل می شوند.
مسئول واحد حفظ نباتات مدیریت جهادکشاورزی شهرستان لامرد تصریح کرد: مسافران ورودی از به همراه آوردن هرگونه خاک، گلدان، گل و گیاه، میوه، نشاء، بذر و پیاز خودداری کنند و برای وارد کردن هرگونه گیاه و قسمت های مختلف گیاهی از طریق سازمان حفظ نباتات شرایط قرنطینه ای وارد کردن آن ها را استعلام و دریافت کنند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار