سرکنسول ایران در کربلا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تمهیدات ویژه جهت بازگشت راحت زوار به کشور

حسینیان گفت: جهت بازگشت زوار تمهیداتی اندیشیده شده است که در گام اول وسایل نقلیه زوار را از نقاط مختلف کربلا و نجف به طرف مرز ایران منتقل می کنند.

تمهیدات ویژه جهت بازگشت راحت زوار به کشورمیرمسعود حسینیان سرکنسول ایران در کربلا  در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با برگزاری مراسم اربعین حسینی اظهارداشت: مراسم اربعین حسینی امروز در کربلای معلا با حضور میلیون‌ها زائر و با شور و هیجان فراوان برگزار شد.

وی افزود: جمعی میلیونی بیش از ۶۰ کشور جهان که یکدل و یک هدف و بافريادها و شعارهای لبیک یا حسین با پیام و شعور حسینی تجدید بیعت کردند.

سرکنسول ایران در کربلا تصریح کرد: تمامی خیابانها و عتبات مقدسه و بین الحرمین مملو از،جمعیت بود و شیعیان از تمام نقاط جهان؛ ایران، حوزه خلیج فارس، پاکستان، افغانستان، آسیای میانه، غرب آسیا و حتی اروپا و آمريکا در این مراسم باشکوه شرکت داشتند.

حسینیان با بیان اینکه اندک اندک مسیرهای حرکت زوار از کربلا بطرف سایر شهرهای عراق و نیز مرزهای این کشور بخصوص مرزهای جمهوری اسلامی ایران  آکنده و پر می شود، بیان داشت: گرچه طبق سنت عراقی ها معمولا موکب های پذیرایی و اسکان از بعد از ظهر اربعین اندک اندک جمع آوری می شود لکن جهت رفاه حال زوار بخصوص زوار ایرانی؛ باهمکاری طرف عراقی تعدادی از موکب های عراقی و ایرانی تا دو یا سه روز بعد از اربعین پخت و اسکان خواهند داشت.

وی ادامه داد: جهت بازگشت زوار هم تمهیداتی اندیشیده شده است که در گام اول وسایل نقلیه زوار را از نقاط مختلف کربلا و نجف به طرف مرز ایران منتقل می کنند و طبق آمار بیش از یک میلیون نفر به میهن بازگشته اند.

سرکنسول ایران گفت: طبعا فشار و حجم جمعیت و مدت زمان کوتاه جهت بازگشت به ایران باعث تراکم و کندي امور می شود که امید است زوار محترم با صبر و تحمل بیشتر و در نظر گرفتن احوال کهنسالان و بزرگتر ها با آرامش کامل به میهن اسلامی بازگردند.

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار