آلمان خواستار سفر اسنودن به برلین شد

دادگاه فدرالی آلمان خواستار عزیمت ادوارد اسنودن به برلین، برای پاسخگویی در خصوص فعالیت های جاسوسی‌ آژانس اطلاعاتی آمریکا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسپوتنیک، دادگاه فدرالی آلمان به دولت این کشور دستور داد باید طرح هایی را عملی کند تا «ادوارد اسنودن» پیمانکار پیشین آژانس جاسوسی آمریکا، را برای پاسخگویی در خصوص جاسوسی‌های آژانس اطلاعاتی آمریکا، به برلین بازگرداند.

این حکم که در تاریخ 11 نوامبر (21 آبان) صادر شده است، پس از اجرای کمپینی از سوی احزاب مخالف سبز و چپ آلمان صورت گرفته است.

بر این اساس، این احزاب در کمپین خود خواستار سفر اسنودن به آلمان شدند تا به کمیته پارلمان آلمان که به بررسی فعالیت‌های جاسوسی آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا و آلمان می‌پردازد، شواهدی ارائه کند.

این در حالی است که این تصمیم در تضاد با موضع فعلی دولت ائتلافی بزرگ آلمان است که پیش از این مانع تلاش‌ها برای بازگرداندن "ادوارد اسنودن،"  به آلمان با هدف بازجویی شده بود.

دولت ائتلافی اتحادیه دموکراتیک مسیحیان آلمان و حزب سوسیال دموکرات آلمان که تحت کنترل "آنگلا مرکل،" صدر اعظم  است، پیش از این گفته بود که تضمین امنیت اسنودن در آلمان ممکن نیست زیرا وی هم اکنون به علت اتهامات کیفری در آمریکا تحت تعقیب است.

نگرانی‌هایی در برلین وجود دارد که هر اقدامی برای فرستادن اسنودن به آلمان ممکن است منجر به پناهندگی وی شود که میتواند زمینه ساز اختلاف میان آلمان و آمریکا شود.





انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار