ناتو همکاری با کویت را افزایش می دهد

ناتو اعلام کرد همکاری خود با دولت کویت را بر اساس مفاد توافقنامه های اخیر و پیمان استانبول افزایش می دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان ناتو بر روی آنچه که موقعیت جغرافیایی خوب کویت در خاورمیانه خوانده و استفاده از این کشور به عنوان یک نقطه ترانزیت در همسایگی عراق و محلی برای استقرار و جابجایی نظامیان ناتو که در سطح منطقه تردد می کنند، حساب ویژه ای باز کرده و از این رو آمریکا به رغم اختلافات سیاسی با رژیم سعودی، حساب کویت را از این اختلافات جدا کرده است.

در همین راستا دور جدیدی از گفت وگوها میان کویت و سازمان ناتو در بروکسل برگزار شده و مقامات کویتی علاوه بر میزبانی از مرکز منطقه ای سازمان ناتو، آمادگی خود را برای ارائه تسهیلات به این سازمان اعلام کرده اند.

طرفین به تازگی توافقنامه ای رسمی را در خصوص ارائه تسهیلات تردد به نیروهای ناتو امضا کرده اند اما طرف کویتی در زمان حاضر اختیارات بیشتری به این نیروها داده و با وجود قانون ممنوعیت حمل سلاح در کویت٬ نیروهای ناتو اجازه حمل سلاح را در داخل خاک کویت خواهند داشت.

مهمترین جنبه این اقدام٬ تلاش کویت برای کمک گرفتن از نیروهای ناتو در جهت حفظ امنیت خود است و قرار است تعامل طرفین ظرف ماه های آینده نیز بیشتر شود.

به نوشته نشریه القبس، کویت همچنین بر اساس توافق مشترک با ناتو٬ در زمینه تبادل اطلاعات امنیتی و ارائه خدمات لجستیکی به نیروهای زمینی و دریایی ناتو اقدام خواهد کرد.

روابط کویت با ناتو که بخش اعظم فعالیت های آن توسط آمریکا هدایت می شود٬ به دلیل روابط نزدیک و استراتژیک کویت و واشنگتن و حضور بیش از 15 هزار نیروی آمریکایی در این کشور همواره پس از جنگ دوم خلیج فارس در سطح بالایی قرار داشته و واگذاری مسؤولیت حفظ امنیت مرزهای کویت به ناتو اقدامی در جهت تحقق منافع ملی کویت تلقی شده است.

در همین راستا نمایندگان کویت در جلسه ای با بررسی راه های تقویت همکاری با ناتو، موافقت خود را با استفاده نیروهای این سازمان از خاک کویت برای رفت و آمد و انجام مأموریت ها را اعلام کرده اند. کویت با توجه به همسایگی با عراق و وجود امکانات خوب رفاهی در این کشور، نقطه ترانزیت و بسیار مهمی برای سازمان ناتو برای جابه جایی نیروهای آن تلقی می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهونه
۰۸:۴۲ ۰۲ آذر ۱۳۹۵
پس بیخود نیست داعش هنوز کویت این کشور کوچک و چسبیده به ایران سر در نیاورده!!!

چون آمریکا و اروپا حساب کویت را از بفیه کشورهای آسیا جدا کرده اند!
آخرین اخبار