ترامپ قرارداد تجارت آزاد ترنس-پسیفیک را لغو می‌کند

رئیس جمهور منتخب آمریکا با انتشار یک ویدئو در اینترنت به طور مختصر به برنامه 100 روز نخست آغاز به کارش اشاره کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، "دونالد ترامپ" رئیس جمهور منتخب آمریکا روز گذشته با انتشار یک ویدئو در اینترنت به طور مختصر برنامه هایی که قرار است در 100 روز نخست آغاز به کارش انجام دهد را مشخص کرد. از جمله این برنامه ها می توان به مهاجرت، قرارداد های تجاری و سیاست های دفاعی اشاره کرد.

دونالد ترامپ در این ویدئو اعلام کرد: "از پیمان تجارت آزاد "ترنس-پسیفیک" خارج می شویم و محدودیت های زیست محیطی که باراک اوباما اعمال کرده بود را لغو می کنیم. از تیم امنیت ملی خود می خواهم زیرساخت های آمریکا را در برابر حملات تقویت کنند. از وزارت کار می خواهم روادید کارکنان فدرال را بررسی کند و ممنوعیت های گسترده و جدیدی علیه لابی گری هایی که بوسیله کارمندان دولت آمریکا انجام می‌شود، اعمال کند."

به گفته جمهوری خواهان آمریکا، از جمله نخستین برنامه های ترامپ خروج از پیمان تجارت آزاد ترنس-پسیفیک و به جای آن مذاکره درخصوص یک سری توافق های تجاری دو جانبه و منصفانه است. 

برنامه هایی که دونالد ترامپ روز گذشته مطرح کرد به راحتی و فقط با امضای خود ترامپ عملی خواهد شد و نیازی به موافقت کنگره ندارد. اما رئیس جمهور منتخب آمریکا از انجام بزرگترین و مهم ترین وعده های انتخاباتی اش یعنی ساخت دیوار در امتداد مرز مکزیک، اعمال محدودیت های جدید برای مهاجران کشورهای مسلمان، لغو قانون "اوباما کر" یا همان "طرح بیمه ملی اوباما" و صرف هزینه هزار میلیارد دلاری برای زیرساخت های آمریکا شانه خالی کرد؛ زیرا عملی کردن این وعده ها نیاز به موافقت کنگره دارد.

دونالد ترامپ پس از پیروزی در انتخابات آمریکا از برخی مواضع تند خود که در رقابتهای انتخاباتی در پیش گرفته بود، عقب نشینی کرده است. وی پیشتر در برنامه "60 دقیقه" اعلام کرد قصد دارد بخشهایی از طرح "اوباما کِر" را حفظ کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار