قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل خبر داد؛

تأمین مالی خرید ۷۷ فروند "ایرباس" نهایی شد

اصغر فخریه کاشان گفت: مذاکرات برای خرید هواپیما ادامه دارد و تا این زمان به طور رسمی هیچ اظهار نظر منفی از مقامات ایرباس به ایران اعلام نشده است.

نظر ایرباس در خصوص فروش هواپیما به ایران تغییر نکرده است/ تأمین مالی خرید ۷۷ فروند «ایرباس» نهایی شدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اصغر فخریه کاشان قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی  در شرایطی که برخی خبرگزاری‌های خارجی از بلاتکلیفی سازندگان هواپیما در خصوص اجرایی شدن توافق فروش هواپیما به ایران سخن می‌گویند، گفت: تا این زمان اروپایی‌ها و مقامات رسمی ایرباس هیچ‌گونه واکنش منفی درباره قرارداد فروش هواپیما به ایران از خود نشان نداده‌اند و من هیچ اظهارنظر رسمی در این خصوص نشنیده‌ام.

وی افزود: طبق روال گذشته روز دوشنبه (دیروز) نمایندگان ایرباس برای مذاکره پیرامون جزئیات قرارداد وارد تهران شدند و سطح این هیأت هیچ تفاوتی نسبت به گذشته نکرده است.

اصغر فخریه کاشان تأکید کرد: درصورتی‌که نظر ایرباس در خصوص این قرارداد تغییر کرده بود برای انجام مذاکرات به تهران سفر نمی‌کردند.

وی با اشاره به موضع‌گیری متفاوت اروپا و امریکا در خصوص همکاری با ایران اظهار کرد: اینکه شرکت امریکایی بوئینگ با سیاست‌های احتمالی دولت جدید این کشور برای نقض توافق‌های فروش هواپیما به ایران موافقت کند شاید طبیعی باشد ولی نظر اروپایی‌ها با آن کاملاً متفاوت است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی درباره نتایج مذاکره با مقامات ایرباس، گفت: هم‌اکنون قرارداد خرید ۱۱۲ فروند هواپیمای ایرباس نهایی شده و آماده امضاست.

وی همچنین درباره نحوه تأمین مالی این قرارداد اضافه کرد: طبق قرارداد اولیه روش خرید هواپیماها به صورت اجاره به شرط تملیک بلندمدت است. درهمین زمینه موفق شدیم با یک شرکت لیزینگ بین‌المللی برای تأمین مالی خرید ۷۷ فروند ایرباس به توافق نهایی برسیم.

فخریه کاشان تصریح کرد: برای تأمین مالی تعداد باقی مانده هواپیماهای ایرباس نیز به اندازه کافی فرصت باقی است و به راحتی می‌توانیم برای تأمین مالی آن اقدام کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار