اصفهان؛

نجات یک قلاده کفتار در منطقه یخاب

رییس اداره حفاظت از محیط زیست آران و بیدگل از نجات یک قلاده کفتار در منطقه شکار ممنوع یخاب این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اللهیار دولتخواه، اظهار کرد: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست آران و بیدگل، پس از گیر افتادن یک قلاده کفتار در تله، آن را نجات دادند.

وی اظهار کرد: نیروهای یگان حفاظت پس از نجات کفتار از تله، وی را تیمار و محل آسیب دیده را ضد عفونی و آن را در طبیعت رهاسازی کردند.

دولتخواه افزود: کفتار گرفتار شده در تله از نوع کفتار راه راه، گوشتخوار متوسط الاندازه با سری بزرگ که دارای دست هایی بلندتر از پاها است، بود.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست آران و بیدگل از تمامی دوستداران و گردشگرانی که از منطقه شکار ممنوع یخاب بازدید می کنند درخواست کرد تا در صورت مشاهده حوادث مشابه این اداره را مطلع کنند.

به گزارش ایسنا؛ کفتارها عمدتا لاشه خوار بوده و به این وسیله نقش مهمی را در پاکسازی طبیعت و جلوگیری از انتشار بیماری ها و آلودگی ها برعهده دارند. کفتارها معمولا در طول شب فعالیت کرده و در طول روز در لانه هایشان استراحت می کنند، ولی در مناطقی که از امنیت کافی برخوردار باشند در روز نیز قابل مشاهده هستند. 

کفتارها اغلب به صورت یک جفت و در مواردی در گروه هایی بیشتر از چهارفرد زندگی می کنند. منطقه شکار ممنوع یخاب در 20 کیلومتری ابوزیدآباد آران وبیدگل و با مساحت260 هزار هکتار به دلیل مجاورت با پارک ملی کویر یکی از زیستگاه های ارزشمند کشور از نظر پوشش گیاهی و جانوری است.



انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.