حجت الاسلام و المسلمین حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

زیبایی های عاشورا در اربعین جلوه کرد/ امام زمان(عج) خود را با امام حسین(ع) به جهانیان می شناساند

عاشورا و تمامی زیبایی ها و روشنگری هایش، در روز اربعین امام حسین(ع) تجلی پیدا می کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار تکیه حسینی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به اهمیت حفظ دیدگاه شهید گفت: در دین مبین اسلام، فردی که شهید شود اما اسمی از آن گفته نشود و مخفی باشد، جایگاه ویژه ای دارد، اما اگر مسیر و هدف این شهید کتمان شود، تأثیری که باید روی اجتماع نمی گذارد.

وی افزود: امام حسین(ع) هم در اوج تنهایی و مظلومیت به شهادت رسیدند، اما اگر اربعین و رهنمود های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) نبود و همچنین اسرای کربلا، اهداف اباعبدالله(ع) را که توسط دشمن کتمان می شد، بیان نمی کردند، راه امام حسین(ع)، تأثیر جهانی نمی گذاشت.

این کارشناس مذهبی در خصوص تأثیرات اربعین در بیان حرکت عاشورا اظهار کرد: عاشورا و تمامی زیبایی ها و روشنگری هایش، در روز اربعین امام حسین(ع) تجلی پیدا می کند. بررسی مسیر عاشورا از این درچه شاید انسان را به این نتیجه برساند که اربعین از این بعد مهم تر از حتی عاشورا باشد.

حسینی در خصوص فدا شدن امام حسین(ع) برای نجات مردم بیان کرد: جان نثاری امام حسین(ع)، سرآغازی بود برای مغناطیس تاریخی این امام شهید. چرا که پس از شهادت ایشان و در ابتدا جابر، جذب کربلا و امام حسین(ع) شد و سپس از آن زمان تا به امروز، مردم تمام دنیا شیفته کمالات و معارف امام حسین(ع) شدند.

وی ادامه داد: اینکه آنتوان بارا مسیحی کتابی در وصف امام حسین(ع) می نویسد، گویای آن است که مغناطیس حسینی، تمامی انسان ها با دین های مختلف را به سمت خود جذب می کند و این مغناطیس منحصر به شیعیان نیست.

حسینی در پایان در خصوص ارتباط مسیر امام حسین(ع) با مبحث ظهور حضرت حجت(عج) گفت: زمانی که امام زمان(عج) ظهور می کنند، ندا سر می دهند «الا یا اهل العالم ، انَّ جدّی الحسین قتلوه عطشاناً » ای اهل دنیا، جد من حسین(ع) تشنه لب به شهادت رسید.

این نشان می دهد که امام زمان(ع) خود را با نام امام حسین(ع) به جهانیان می شناساند. بنابراین راه ایشان هم راه امام حسین(ع) است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار