چشم‌های معصوم برای «اشک‌های غزه»

مستند «اشک‌های غزه» درباره جنایت صهیونیست‌ها در جریان جنگ 22 روزه غزه و خسارات فراوان جانی و مالی به فلسطینی‌هاست.

چشم های معصوم برای «اشک های غزه»به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مستند «اشک‌های غزه» داستان سه نفر به نام‌های یحیی، رسمیه و امیر است. کودکانی که از مصیبت‌هایی که برای آنها رفته می‌گویند و آرزوهایشان را در آسمان آبی فردا می‌جویند.

بیست و هشتم دسامبر 2008 بود که رژیم صهیونیستی عملیاتی گسترده علیه مردم مظلوم غزه را شروع کرد. جنگی 22 روزه که طی آن 1387 نفر جانشان از دست دادند و هزاران نفر آواره شدند؛ 257 نفر از کشته شدگان کمتر از 16 سال سن داشتند.

علاوه بر خسارات جانی، بیش از 20 هزار ساختمان مسکونی و تاسیسات کشاورزی غزه به طور کامل یا نسبی ویران شدند؛ تعداد زخمی ها 5500 نفر بود که در این بین 700 زن و 1800 کودک به درمان‌های درازمدت نیاز پیدا کردند.

در این فیلم شاهد تصاویری مستند از آوارگی ساکنان غزه بعد از جنگ 22 روزه خواهیم بود و گفتگوهایی نیز با برخی از آنها صورت گرفته که گویای رنج و محنتی است که تاکنون با آن درگیر هستند.

مستند «اشک های غزه» به کارگردانی ویبک لاکیبرگ، برای پخش از شبکه افق در روز سه شنبه 2 آذرماه ساعت 21:00 در نظر گرفته شده و تکرار آن هم ساعت های 8:30 و 13:30 روز بعد به روی آنتن می رود.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار