آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

بسیج پایه‌ امنیت کشور است/ آیت‌الله موسوی اردبیلی همواره در راه اعتلای کشور تلاش کرده است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به اعتراف دوست و دشمن آن چه که انقلاب اسلامی را از کوران اتفاقات شوم مانند شورش‌ها، ترورها، تجزیه‌طلبی‌ها پیروز کرد، بسیج مردمی بود.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در دیدار پزشکان و مسئولان عضو طرح یکصد مطب همکار بیماران دیابتی، مشارکت در حل مشکلات واقعی مردم را برای هر انسانی شیرین دانست و با اشاره به اجرای این طرح، گفت: خدمتی ماندگار را با هزینه‌ی کم در جامعه فراگیر می‌کند.
 
وی با بیان اهداف تأسیس بنیاد بیماری‌های خاص در کشور، ترحم مردم نسبت به درد هم نوعان را مایه مباهات و فخر خداوند به خلقت انسان دانست و گفت: یکی از راه‌های جذب عنایت خداوند برای انسان‌ها، توجه به نیازمندان، آن هم بیماران است که می‌دانیم علاوه بر درد بیماران، هزینه‌های خانواده‌ها هم سنگین است.
 
هاشمی رفسنجانی، هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بنیاد بیماری‌های خاص را برای سیستم درمانی کشور و کم کردن مشکلات مردم بسیار مهم و مؤثر دانست و گفت: باید به حکم وظایف حکومتی و وظیفه انسانی برای پیشگیری و درمان بیماری‌های خاص و همه بیماری‌ها تلاش کنیم.
 
وی پیشگیری را بسیار مهم دانست و گفت: آموزش‌ها از ضرورت‌هاست و نهادینه کردن فرهنگ توجه به هم‌نوعان، زیبنده ایرانیان و مسلمانان است.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ادامه سخنان خویش با ابراز تأسف از وضعیت بیماری آیت‌الله موسوی اردبیلی به عیادتشان از ایشان در بیمارستان و گزارش پزشکان، اشاره کرد و گفت: ایشان شخصیتی خدوم برای ایران، اسلام و انقلاب است که از جوانی تا امروز در راه اعتلای کشور همواره تلاش کرده است.
 
هاشمی رفسنجانی، همچنین به راه‌پیمایی میلیونی شیعیان در اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: همدلی میلیونی مردم با اسرای عاشورا و حضور در کربلا، برخاسته از یک عشق مقدس است که سال به سال نیز این عشق و ارادت افزونتر می‌شود.
 
وی به مناسبت هفته بسیج، آینده‌نگری امام راحل را برای تأسیس بسیج، آن هم در سال 58 که هنوز جنگ عراق علیه ایران شروع نشده بود، ستود و گفت: حماسه عقلانی بسیج در 8 سال دفاع مقدس چنان بود که شرق و غرب و ارتجاع را همراه با بعثی‌ها به بهت فرو برد که پس از پیروزی نظامی، در سازمان ملل حکم به پیروزی سیاسی ایران دادند.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بزرگترین امتیاز بسیج را مردمی بودن و همراهی آن با همه‌ی آحاد جامعه دانست و گفت: خداوند از کسانی که بخواهند از بسیج برای اهداف جناحی خود سوءاستفاده کنند، نمی‌گذرد.
 
هاشمی رفسنجانی، با تبریک هفته‌ بسیج به همه بسیجیان کشور گفت: به اعتراف دوست و دشمن آن چه که انقلاب اسلامی را از کوران اتفاقات شوم مانند شورش‌ها، ترورها، تجزیه‌طلبی‌ها و مهمتر از همه جنگ عبور داد و پیروز کرد، بسیج مردمی بود و امروز هم بسیج پایه‌ امنیت کشور است.
 
در آغاز دیدار، معادی مشاور رئیس بنیاد بیماری‌های خاص، ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان‌ها و نهادهای فعال برای کم کردن آثار دیابت در جامعه، به خصوص بنیاد بیماری‌های خاص، گفت: در طول یک و نیم سال گذشته، بیش از 30 هزار نفر در قالب طرح «صد مطب دیابتی»، در سطح کشور غربالگری دیابت شدند.
 
وی افزود: پروژه‌ی بزرگی را با دانشگاه آزاد اسلامی برای غربالگری استادان، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه در دست اجرا داریم.
 
همچنین باقر لاریجانی، رئیس پژوهشگاه غدد، در سخنانی با ابراز تأسف از عدم اطلاع بیش از 50 درصد بیماران دیابتی از بیماری خود، گفت: متأسفانه این افراد در سنین بالاتر دچار نارسائی‌های کلیوی و بیماری قلبی و عروقی می‌شوند.
 
وی افزود: در بنیاد بیماری‌های خاص، کلینیک مجازی بیماری دیابت داریم که اطلاعات مردم را نسبت به این بیماری افزایش می‌دهد.
 
همچنین زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور، در سخنانی، احیای طب عمومی را برای مبارزه با دیابت بسیار مهم دانست و گفت: مطب‌ها می‌توانند پایگاهی اجتماعی، آن هم برای تحول در نظام سلامت و در راستای اطلاع‌رسانی مردم از بیماری‌ها از جمله بیماری چند وجهی و غامض دیابت باشند.
 
گل علی‌زاده، نائب رئیس انجمن پزشکان عمومی کشور و نائب رئیس انجمن‌های علمی گروه پزشکی کشور، گزارشی از آمار پزشکان عمومی کشور ارائه کرد و پیشنهاد داد: برای رفع معضلات پزشکان عمومی، کارگروه ویژه با همین عنوان در مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شود.
 
وی افزود: تنها راه برون رفت نظام سلامت از وضعیت موجود، سطح‌بندی خدمات،  استقرار نظام ارجاع و ایفای نقش پزشک عمومی به عنوان دروازه بان نظام سلامت است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار