رئیس آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه گفت: پنج طرح آبرسانی روستایی در بخش های مخلتف این شهرستان در دست اجراست.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ ولی جفتا این طرح ها را شامل تامین آب حومه غربی از سد کوثر، مجتمع آبرسانی حومه شرقی، مجتمع آبرسانی روستای الگن، مجتمع آبرسانی ده قاضی و تصفیه خانه روستای شوتاور ذکر کرد.

وی اظهار داشت: با اجرای طرح آبرسانی حومه شرقی آب پایدار 13 روستا و یکهزار و 750 مشترک در شهرستانهای کهگیلویه و چرام تامین می شود.

جفتا گفت: پیشرفت فیزیکی این طرح ها 70 درصد و اعتبار آن 32 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی تأمین شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون آب 23 روستای کهگیلویه از سد کوثر تامین می شود افزود: با اجرای طرح آبرسانی حومه غربی از سد کوثر این تعداد به 35 روستا افزایش خواهد یافت.

رئیس آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه طرح مجتمع آبرسانی روستای الگن را هفت میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: باید در چهار نقطه 400 متر لوله مهار و مخزن 50 متر مکعبی نیز احداث شود.

جفتا تصریح کرد: طرح جمع آوری فاضلاب روستای شوتاور از توابع این شهرستان نیز 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس آب و فاضلاب روستایی بیان کرد: طرح جمع آوری فاضلاب روستای شوتاور برای نخستین بار در استان اجرا و شبکه جمع آوری فاضلاب، خاکبرداری سایت، اجرای 2 کیلومتر شبکه انتقال و بخشی از تصفیه خانه در آن انجام شده است.

جفتا ادامه داد: علاوه بر اینکه آب به دست آمده از این تصفیه خانه برای کشاورزی زمین های پایین دست این روستا مورد استفاده قرار می گیرد به جمع آوری فاضلاب روستایی و آلوده نشدن چشمه ها نیز کمک شایانی می کند.

وی گفت: پنج چشمه، 30 حلقه چاه، آب مناطق شهری و سد کوثر آب بیش از 400 روستای کهگیلویه، چرام و لنده را تامین می کند.

جفتا تعداد مشترکان اداره آبفار شهرستان کهگیلویه را 14 هزار و 650 مشترک ذکر کرد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.