همدان؛

آمادگی شهرداری همدان برای فصل سرما و عملیات برف روبی

معاون خدمات شهری شهرداری همدان از آمادگی شهرداری همدان برای عملیات برف روبی و رویارویی با زمستان خبر داد.

آمادگی شهرداری  همدان برای فصل سرما و عملیات برف روبیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مجید درویشی اعلام کرد: هر ساله با شروع فصل سرما مناطق 4 گانه شهرداری همدان امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز برای عملیات برف‌روبی را ساماندهی می‌کنند.

درویشی افزود: با اعلام سازمان هواشناسی و احتمال بارش برف و باران، همه بخش‌های مرتبط با حوزه معاونت خدمات شهری، در حالت آماده باش قرار می‌گیرند. وی افزود: هرساله برنامه‌هايي براي مواجهه با بارش و پاک‌سازي معابر تدوین می‌شود و امسال توسط ستاد عملیات برف‌روبی برنامه‌هایي نيز پيش‌بيني و تعريف شده است.

درویشی ادامه داد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به تجهیز و نوسازی ماشین‌آلات برف‌روبی سازمان خدمات موتوری که عبارتند از گریدر، تیغه برف‌روب و بابکت به تعداد 56 دستگاه و 8 دستگاه نمک پاش مکانیزه و 20 خودروی نمک پاش سنتی و حدود 60 دستگاه بخش خصوصی برای حمل برف شامل لودر، کامیون، بابکت و گریدر و خودروهای نمک‌پاش مکانیزه که دوکاره اشاره کرد.

وی افزود: در مجموع بیش از 135 دستگاه به لحاظ سخت‌افزاری تدارکات خودرویی دیده شده است تا در محل‌های مورد نیاز برای خدمات‌رسانی به شهروندان مورد استفاده قرار گیرد.

درویشی با بیان اینکه از دیگر اقدامات این حوزه نصب بنر اطلاع‌رسانی و هشدار در شهر در زمستان است، اظهار کرد: علاوه بر این اقدامات و تهیه تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز، در شهر همدان حدود500 نفر نیروی آماده‌باش استقرار یافته که در بحث پاک‌سازی دخیل هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: یک سری مخازن ماسه نمک هم در شهر تعبیه شده که در موقع بارندگی کیسه‌های حاوی ماسه نمک در آنجا قرار می‌گیرد تا آن مناطق را پوشش دهد، اگر چه شهرداری حداکثر توان خود را برای عدم استفاده از شیوه سنتی ماسه نمک اعمال خواهد کرد.

درویشی گفت: بهترین شیوه برای مدیریت بحران‌های فصلی، آمادگی مناسب شهروندان و آموزش آنان برای تجهیز به موقع و مناسب به امکانات گرمایشی و ایمنی است؛ همچنین به شهروندان توصیه می‌شود در زمان بارش برف و برودت هوا و یخبندان وسایل نقلیه خود را به تجهیزات مناسب این فصل مجهز کنند و خودروهایی که بدون زنجیر و لاستیک یخ‌شکن هستند از تردد در شهر و معابر خودداری کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان در پایان گفت: با این همه شهرداری همدان با تمام تجهیزات و امکانات موجود برای اجرای عملیات زمستانی آماده است و از این امکانات بهره برداری می‌کند تا زمستان خوبی را پیش رو داشته باشیم.

انتهای پیام/ ن.ر


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار