داوری جایزه ادبی جلال آل احمد به پایان نرسیده است

جایزه ادبی جلال آل احمد که امسال در هفته سوم آذرماه برگزار می‌شود، داوری آن همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیرماه سال 1384 زمانی است که برگزاری جایزه ادبی جلال آل احمد در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و اولین دوره این جایزه ادبی در سال 1385 برگزار شد و در همین سال بود که شیوه نامه اجرایی این جایزه ادبی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شد. 

از سال 85 تا کنون، هرساله این جایزه ادبی در سطح کشور برگزار می شود و امسال شاهد برگزاری نهمین دوره آن هستیم. برگزاری این دوره جایزه ادبی مانند دوره های هفتم و هشتم بر عهده بنیاد شعر و ادبیات داستانی است. دبیری علمی این دوره این جایزه ادبی را «منیژه آرمین» برعهده دارد.

روز گذشته خبری مبنی بر پایان داوری جایزه جلال منتشر شد اما پس از پیگیری، منیژه آرمین دبیر علمی این دور از جایزه جلال در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: این جایزه ادبی هم اکنون مراحل داوری را می‌گذراند و هنوز داوری آن به اتمام نرسیده است و کار داوری آثار با اعلام نامزدهای دریافت جایزه ادبی جلال آل احمد به پایان می‌رسد.

گفتنی است؛ بیش از 2 هزار عنوان کتاب در این دوره داوری می‌شود و داوری‌ها بر اساس کیفیت آثار خواهد بود و همان تعریفی که از ابتدا برای این جایزه ادبی ارائه شد و آن تعریف ارتقای ادبیات فارسی بود، در این دوره از این جایزه ادبی نیز بر همین منوال است. مهمترین اصل در داوری جایزه ادبی جلال آل احمد این است که بر اساس کیفیت آثار تصمیم‌گیری می‌شود.  
 
روز دوم تیرماه به عنوان روز برگزاری جایزه ادبی جلال آل احمد تعیین شده بود، امسال هفته سوم آذرماه سال جاری زمان برگزاری اختتامیه جایزه ادبی جلال آل احمد در تهران خواهد بود.

در این اختتامیه برگزیدگان در بخش های مختلف رمان، داستان بلند، مجموعه داستان، نقد ادبی و متند نگاری و تاریخ نگاری معرفی خواهند شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار