مهاباد؛

تولد بزغاله ای شبیه به میمون در بوکان

در یک پدیده نادر ، یک راس بزغاله با سری شبیه به میمون ، در بوکان متولد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، این گوسفند که بجای 2 سم ، سه سم دارد ، در وستای ' ینگی کند ' از توابع شهرستان بوکان بدنیا آمده است.

کارشناس اداره دامپزشکی شهرستان بوکان می گوید : این اتفاق نادر ممکن است بر اثر اختلالات ژنتیکی و عوارض مصرف داروها و یا استفاده از علوفه هایی که ایجاد مسمومیت می کنند ، ایجاد شده باشد.

علی لطفی وند در خصوص علت ایجاد سه سم در پای این بزغاله افزود : ایجاد این اختلال هم می تواند نقص ژنتیکی و اختلال در کروموزم ها باشد که باعث ایجاد سه سم در پای این بزغاله شده است.
صاحب بزغاله هم در این خصوص گفت : این بزغاله در هنگام تولد بیش از 15 دقیقه زنده بود و بعد از آن تلف شد.

لطفی وند افزود : عده ای از کشاورزان برای تغذیه دام خود از علوفه هایی استفاده می کنند که حیوانات نباید آن را مصرف کنند و همین موضوع باعث مسمومیت و به وجود آمدن اینگونه مشکلات می شود.

وی اضافه کرد : استفاده از داروهای ضد انگل در مواقع نامناسب که دامدار نباید از آن استفاده کند عامل دیگر به وجود آمدن این اتفاق نادر شده است.

لطفی وند اضافه کرد : استفاده نامناسب از داروهای ضد انگل که در بازار به وفور یافت می شود علاوه بر ایجاد اختلالات ژنتیکی باعث سقط جنین در حیوانات نیز می شود.

این کارشناس دامپزشکی از کشاورزان و دامدران خواست در هنگام استفاده از داروها حتما با کارشناسان دامپزشکی مشورت کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون 2 مورد از این نوع اختلال در کشور دیده شده است ، گفت : یکی از این موارد به دنیا آمدن بره ای بدون پاست که با شیر تغذیه می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: تولد ، بزغاله ، شبیه ، میمون ، بوکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.