بجنورد؛

آغاز جنگلکاری در 100 هکتار در حوزه کاستان

جنگلکاری مشارکتی با گونه های دومنظوره و اقتصادی در 100 هکتار از جنگلهای حوزه کاستان شهرستان مانه و سملقان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، معاون آموزش ،ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگلها ،مراتع و آبخیزداری کشور در استان گفت : منابع طبیعی خراسان شمالی در تولید میوه های جنگلی و گیاهان دارویی استعداد ویژه ای دارد.

لقمان پور هدف از اجراي طرح جنگلکاری مشارکتی را توانمند سازی بهره برداران عرفی سامانهای جنگلی، کاهش وابستگی بهره برداران به دام و دامداری ، توسعه کشت گیاهان داروئی و حفظ و احیاء جنگلهای تخریب یافته و یا با پوشش کم عنوان کرد.

سرپرست اداره جنگلداری و جنگلکاری استان جنگلهای حوزه کاستان را یکی از رویشگاههای غنی به لحاظ تنوع گیاهی در استان اعلام کرد و گفت : این منطقه خاستگاه گونه با ارزش ارس و بدین جهت یکی از ذخیره گاههای ژنتیکی شرق کشور محسوب می شود .

جلال حسن نژاد به قرار گرفتن این جنگلها در ناحیه خشک و نیمه خشک کشور اشاره و اظهار کرد : در راستای توانمند سازی بهره برداران عرفی سامانهای جنگلی و توسعه کشت گیاهان دارویی در فاز نخست از طرح جنگلداری چندمنظوره سامان تخت ایران 100 هکتار از عرصه 5 هزار و 541 هکتاری این سامان با گونه های زرشک، گل محمدی و بادامکاری تلفیقی با یونجه جنگلکاری می شود .

گفتنی است جنگلهای استان در مساحت افزون بر 434 هزار و500 هکتار، جزء جنگلهای حفاظتی کشور است.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.