زنجان؛

طرح توسعه کشت گیاهان دارویی در زنجان

طرح «توسعه کشت گیاهان دارویی» در زنجان با جدیت دنبال می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، گفت:در راستای توفیقات بدست آمده در توسعه مشاغل خانگی و تولید قارچ خوراکی و افزایش سطح و تولیدات گلخانه های استان زنجان و بویژه تولید نهال، این مدیریت در یک اقدام مشابه قصد دارد برنامه های موفق خود را درتوسعه بخش گیاهان دارویی و گل و گیاهان زینتی نیز همانند سازی و الگوبرداری کند.
بهنام اوجاقلو افزود: در این راستا برنامه‌ریزی جامع و اقدامات اولیه و جدی به منظور هدايت فعاليت های كشاورزی برای کشت گیاهان دارویی در قالب زنجیره تولید و حمایت از تولید کنندگان خرد با ساماندهی افراد حقیقی و حقوقی برای پشتیبانی و آموزش متقاضیان صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: به منظور ساماندهی شناسایی متقاضیان و آموزش و مشاوره و ارایه خدمات فنی و نظارت بر تولید و اجرا و تامین، توزیع، عرضه انواع نهاده، خرید، بازاریابی و فروش محصول و ایجاد ارتباط بین زنجیره های دخیل در این بخش اقدام به راه اندازی هولدر یا پشتیبان گیاهان دارویی در استان زنجان شده است.
اوجاقلو تشکیل کمیته فنی گیاهان دارویی با عضویت دانشکده های کشاورزی و داروسازی و مرکز تحقیقات را از دیگر اقدامات مهم انجام گرفته در استان زنجان برشمرد و خاطرنشان کرد: مطالعه و انجام تحقیقات لازم، ارایه دستورالعمل فنی کاشت گیاهان دارویی، معرفی گونه های سازگار با منطقه و ایجاد ارتباط بین مراکز علمی و تحقیقاتی با عرصه های تولید از وظایف این کمیته به شمار می رود.
وی عنوان کرد: در حقیقت با اجرای طرح توسعه کشت گیاهان دارویی در قالب «زنجیره تولید» در استان زنجان صفر تا 100 فعالیت های طرح مدیریت می شود.


انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.