احتمال بازجویی از نتانیاهو در پرونده خرید زیردریایی از آلمان

دادستان رژیم صهیونیستی خواستار تحقیق از "بنیامین نتانیاهو" درمورد قرارداد خرید زیردریایی از آلمان شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ انتشار اخباری مبنی بر اینکه "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، برای خرید زیردریایی‌های جدید آلمانی از قدرت نفوذ خود سوءاستفاده کرده، برای وی دردسرساز شده است. 

دادستان کل رژیم صهیونیستی در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر دخالت نتانیاهو در خرید زیردریایی‌ها، خواستار تحقیق در این باره شد.

این درخواست بعد از دریافت اطلاعات جدید از تصمیم نتانیاهو برای اعمال فشار در جهت انجام این قرارداد با آلمان صورت گرفته است.

"ایفیخای ماندلبلیت"، دادستان کل رژیم صهیونیستی، از پلیس این رژیم خواست تا تحقیقاتی را درباره قرارداد خرید زیردریایی‌های جدید از آلمان انجام دهد.

در چند روز اخیر تعداد زیادی از شخصیت‌های سیاسی خواستار تحقیق در مورد نقش "دیوید شمرون"، وکیل شخصی نتانیاهو، و ارتباط وی با شرکت ساخت زیردریایی‌های آلمانی شده‌اند.

رژیم صهیونیستی 5 زیردریایی کلاس "دلفین" از آلمان خریداری کرده است و در آینده نزدیک 3 زیردریایی دیگر نیز خریداری خواهد کرد که به یک موضوع مورد اختلاف میان گروه‌های مختلف اسرائیلی تبدیل شده است.

از سوی دیگر، دادستان کل رژیم صهیونیستی روز گذشته دستور تحقیقات در مورد نقش یکی از نزدیکان بنیامین نتانیاهو را در ارتباط با خرید سه زیردریایی از آلمان صادر کرد.

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، وکیل نتانیاهو، وکالت "میکی گانور"، تاجر سرشناسی را نیز برعهده گرفته است که واسطه خرید این سه زیردریایی از شرکت "تایسین کروپ" بوده و با وجود مخالفت وزرات جنگ اسرائیل، نتانیاهو دستور خرید این زیردریایی‌ها را صادر کرده است.

بنیامین نتانیاهو در واکنش به دستور دادستان در جلسه کابینه ضمن دفاع از پروژۀ خرید این زیردریایی، هرگونه ارتباط وکیل شخصی خود با این قرارداد را رد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار