قم؛

ضرورت اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج

در جلسه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان برضرورت اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج تاکید شد.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛جلسه سازمان نظام روان شناسی و مشاوره استان در تالار امام رضا(ع) که در ساختمان فرمانداری برگزار شد. روان شناسان استان قم در جلسه سازمان نظام روان شناسی و مشاوره استان قم بر ضرورت اجباری شدن مشاوره‌ پیش از ازدواج تاکید کردند.
 
در این جلسه احد جمالی معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری، رضا سلیقه مدیرکل بهزیستی استان قم و عطاءالدین قاسمی مدیرکل امور اجتماعی استانداری حضور داشتند.
 
علیرضا آقایوسفی عضو هیأت‌ علمی دانشگاه پیام نور استان قم در ابتدای این جلسه با اشاره به اهمیت وظیفه روان شناسان در جامعه اظهار کرد: وظیفه این افراد کمک به مردم برای حل مشکلات است، یکی از ویژگی‌های روان شناسان رازداری است، چون مردم به آن‌ها اعتماد می‌کنند و مشکلات خودشان را به روان شناسان می‌گویند.
 
وی ادامه داد: مردم به روان شناسان مطالبی را بازگو می کنند که آن مطالب را هم از خودشان پنهان می‌کنند، روان شناسان به دنبال حل کردن مشکلات مردم هستند، اما در این مسیر دغدغه‌هایی دارند و مدیران استان باید به این دغدغه ها توجه کنند.
 
رضا سلیقه در ادامه این جلسه با اشاره به ضرورت توجه به سلامت اجتماعی در جامعه اظهار کرد: باید به سلامت اجتماعی در جامعه اهمیت بدهیم، هنوز سلامت اجتماعی در جامعه ایران اهمیت خودش را پیدا نکرده است و اهمیت این موضوع باید برای مردم و مدیران تبیین شود.
 
وی افزود: نگرانی مدیران در خصوص بحث مدیریت بحران زیاد است، اما روزانه براثر اعتیاد تعدادی از خانواده‌ها در سطح استان و کشور متلاشی می‌شود. اعتیاد و طلاق زلزله‌های خاموش هستند، البته این دو تنها علت‌های آسیب‌های اجتماعی نیستند، بلکه اعتیاد و طلاق خود هم معلول برخی از مشکلات هستند.
 
در بخش دیگری از این جلسه روان شناسان استان دغدغه‌های خود را درخصوص معضل اعتیاد مطرح کردند، از جمله این دغدغه‌ها می‌توان به ضرورت کار پژوهشی در خصوص اعتیاد و حل مشکل اشتغال برای معتادان بهبودیافته اشاره کرد.
 
همچنین روان شناسان استان قم در این جلسه بر ضرورت اجباری شدن مشاوره‌ پیش از ازدواج تاکید کردند. آن‌ها معتقد بودند که با این مشاوره‌ و برگزاری کلاس‌های مهارت زندگی برای زوجین جوان می‌توان آمار طلاق را در سطح استان کاهش داد.
 
احد جمالی معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری قم هم در بخش پایانی این جلسه با اشاره به ضرورت توجه به پژوهش در سطح جامعه گفت: نیروهای هوشمند و خلاق زیادی در جامعه وجود دارد، اما از ظرفیت این نیروها استفاده نمی‌شود و دستگاه‌های اجرایی باید به مسأله پژوهش توجه کنند.
 
وی در پایان با بیان اینکه پژوهش هزینه نیست، بلکه یک سرمایه گذاری به شمار می‌رود گفت: هم اکنون سرانه بودجه در زمینه پژوهش در کشورهای دیگر ده‌ها برابر ایران است.


انتهای پیام/ش
برچسب ها: ازدواج ، مشاوره ، ضرورت ، اجباری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار