اعتراف یک تبعه انگلیسی به حمایت مالی از مظنون حملات بروکسل و پاریس

یک تبعه انگلیسی به حمایت مالی از مظنون اصلی حملات تروریستی و مرگبار بروکسل و پاریس اعتراف کرد.

اعتراف یک تبعه انگلیسی به حمایت مالی از مظنون حملات بروکسل و پاریسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از تلگراف، «محمد علی احمد» از بیرمنگهام انگلیس، پنج‌شنبه، در جلسه محاکمه خود اعتراف کرد یازده ژوئیه سال 2015 میلادی، بیش از سه هزار و 732 دلار را به صورت نقد به فردی به اصطلاح «کلاه به سر» در شهر بیرمنگهام تحویل داده است.

این خبر در حالی منتشر شد که جلسه رسیدگی به پرونده «زکریا ابو فیصل» که وی نیز از ساکنان شهر بیرمنگهام است، آغاز شد.

ابو فیضل با اتهامات مشابه محمد علی احمد مواجه است و اعتراف به بیگناهی کرده است.

دادستان «مکس هیل» به هیئت منصفه دادگاه اعلام کرد تردیدی نیست که این پول با هدف حمایت از اقدام تروریستی تحویل داده شده است و ما بر این باوریم ابو فیصل این جرم را با همکاری احمد مرتکب شده است و وی نیز همانند احمد گناهکار است.

وی افزود «محمد عبرینی»، مظنون اصلی حملات پاریس و بروکسل، ماه آوریل بوسیله بازپرسان بلژیکی درباره نقش احتمالی وی در حملات بروکسل در ماه مارس و حملات نوامبر گذشته در پاریس مورد بازجویی قرار گرفته و اعلام کرده است در سفر به سوریه فردی از وی خواسته بود تا در انگلیس مقداری پول جمع‌آوری کند و چند شماره تلفن برای برقراری تماس به وی داده بود.

بنا بر آنچه در جلسه دادگاه گفته شد از عبرینی خواسته شده بود پارکی در بیرمنگهام برود و پس از آن احمد وی را به مکانی منقتل کرده و ابوفیصل پول را تحویل وی داده بود. این پول از حساب بانکی متعلق به همدست احمد برداشت شده بود که در آن زمان، انگلیس را ترک کرده و برای مبارزه با گروه تروریستی داعش عازم  سوریه شده بود.

مکس هیل اعلام کرد عبرینی برای جمع آوری پول به انگلیس سفر کرده بود و مقصد این پول به طور قطع سوریه بوده است تا به دست همدست احمد یا دیگر تروریست‌ها برسد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار