یزد؛

عملیات نمک پاشی و برف روبی در جاده های بافق در حال انجام است

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان بافق از آغاز عملیات نمک پاشی و برف روبی در جاده های این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛کاظم فتوحی گفت: با وجود بارش شدید برف از صبح امروز در این شهرستان، در حال حاضر راههای اصلی و فرعی این شهرستان باز بوده و تردد در آن ها در حال جریان است.

وی با بیان اینکه نمک پاشی و برف روبی جاده ها در حال انجام است اظهار کرد: راهداران این شهرستان در جاده ها حضور دارند و با دو دستگاه خودروی برف روبی و نمک پاش مکانیزه در جاده های بافق در حال انجام عملیات برف روبی و نمک پاشی هستند. 

رییس اداره راه و شهرسازی تاکید کرد: مردم در صورت امکان از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند و در صورت لزوم زنجیرچرخ و سوخت کافی، مواد غذایی و لباس گرم به همراه داشته باشند.
شهروندان از تردد غیر ضروری در محورهای شهرستان خودداری کنند

دبیر حوادث غیر مترقبه شهرستان بافق با بیان اینکه شهروندان از تردد غیر ضروری در محورهای مواصلاتی شهرستان خودداری کنند گفت: لزوم عبور از محورها به همراه داشتن زنجیر چرخ و رعایت نکات ایمنی است.

محمد رضا فتاحی با اشاره به اینکه علاوه بر نیروهای انتظامی و راهداران تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان در جاده های برفی استقرار دارند اظهار کرد: در حال حاضر تمام راه های مواصلاتی که از شدت بارش برف و یخ زدگی مسدود شده بود بازگشایی شده است.

وی وضعیت محور بافق به سمت کوهبنان و سه چاهون را بحرانی اعلام و تصریح کرد: شدت بارش برف در جاده بافق به سمت کوهبنان بیش از نقاط دیگر شهرستان بوده و راهداران برای عملیات نمک پاشی و برف روبی چندین ساعت در این نقطه مستقر هستند.

فتاحی همچنین در رابطه با وضعیت کنونی محور بافق – یزد عنوان کرد: این جاده به دلیل تردد کامیون و تریلر یخ زدگی نداشته و راه به طور کامل باز  است.

دبیر حوادث غیر مترقبه شهرستان بافق از استقرار نیروهای امدادی، انتظامی و اورژانس در محور بافق به یزد خبر داد و خاطر نشان کرد: تمامی نیروهای امدادی شهرستان در حال آماده باش کامل بسر می برند.

وی ضمن توصیه به شهروندان در رابطه با رعایت نکات ایمنی متذکر شد: امیدواریم شادی ناشی از نزول رحمت الهی پس از گذشت خشکسالی های پی در پی با عدم رعایت نکات ایمنی تلخ نشود.

فتاحی در پایان از تلاشها و زحمات بی شائبه عوامل امدادی، نیروهای هلال احمر،اورژانس، راهداری و نیروهای انتظامی تقدیر کرد.

رییس اداره هواشناسی بافق میزان بارش برف در شهرستان بافق را تا به این ساعت ۵ سانتی متر اعلام کرد.

سید محمود حسینی سبزواری دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این میزان برف تا ساعات اولیه صبح روز جمعه به حدود ۷ سانتی متر خواهد رسید.

وی با بیان اینکه متوسط بارش برف در تمام روستاهای شهرستان یکسان بوده است اظهار داشت: به لحاظ پیوستگی توده هوا  میزان بارش برف در روستاها تفاوت چندانی با هم ندارد.
 وی میزان بارش برف در روستای باجگان را 7 سانتی متر اعلام کرد.

رییس اداره هواشناسی بافق تصریح کرد بارش برف کماکان  در تمام شهرستان تا صبح ادامه داشته و فردا از شدت بارندگی کاسته خواهد شد.


انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار