بازداشت 16 شهروند فلسطینی از سوی رژیم اشغالگر قدس

رژیم صهیونیستی 16 شهروند فلسطینی را به اتهام آتش افروزی در جنگل های سرزمین های اشغالی بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ نیروهای رژیم صهیونیستی دست‌کم 16 فلسطینی را در روزهای پنج‌شنبه و جمعه به اتهام افروختن آتش در سرزمین‌های اشغالی دستگیر کردند.
رسانه‌های اسرائیلی روز جمعه اعلام کردند سه کارگر فلسطینی را که بدون مجوز وارد شهر اشغالی حیفا شده‌اند، بازداشت کردند. یازده فلسطینی دیگر نیز در منطقۀ  قدس و سایر مناطق اشغالی بازداشت شدند.
یک مقام نظامی اسرائیلی نیز گفت یک فلسطینی دیگر در منطقه رام‌الله واقع در کرانه باختری اشغالی به اتهام اقدام به آتش‌افروزی در نزدیکی شهرک اسرائیلی کوخاف یعقوب دستگیر شده است. 
اسرائیلی‌ها یک جوان 24 ساله دیگر را هم در شهر رهط در منطقه اشغالی نقب در جنوب فلسطین به اتهام تحریک به آتش‌افروزی در صفحۀ شخصی فیس‌بوک خود دستگیر کردند.  

آتش‌سوزی وسیعی از صبح چهارشنبه مرکز و شمال اراضی اشغالی فلسطین را فراگرفته و به حومۀ تل‌آویو رسیده است. فرودگاه بن گوریون (اللد) و بندر حیفا در پی گسترش این آتش‌سوزی بسته شده‌اند.

در همین حال رژیم صهیونیستی انگشت اتهام خود را به سمت فلسطینی‌ها نشانه گرفته است.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز پنج‌شنبه گفته بود آتشی که به‌عمد برافروخته شده باشد، مصداق کامل تروریسم است و هر کس سعی کند بخش‌هایی از اسرائیل را بسوزاند با مجازات شدیدی مواجه خواهد شد. گلعاد اردان، وزیر امور داخلی رژیم تل‌آویو، نیز این حادثه را تروریستی خواند.

برخی مقامات وزارت امور نظامی اسرائیل اعلام کرده‌اند قسمتی از این آتش‌سوزی عمدی بوده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است 12 محلۀ اسرائیلی‌نشین در شهر حیفا تخلیه شده‌اند و سازمان امدادرسانی اسرائیل از زخمی و مسموم شدن بیش از 130 نفر در اثر استنشاق دود ناشی از آتش‎سوزی‌های گسترده خبر داده است.

رادیو سراسری رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد ده‌ها هزار نفر از منازل خود در محله‌های مختلف شهر حیفا فرار کرده‌اند و آتش‎‏سوزی‌ها خسارت‌های سنگین مادی و جانی به اسرائیلی‎ها وارد کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار