کنترل کامل ارتش سوریه بر شهر هنانو در شرق حلب

ارتش سوریه کنترل کامل شهر هنانو در شرق حلب را به دست گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، ارتش سوریه کنترل کامل شهر هنانو را در شرق حلب به دست گرفته است.

بر این اساس، نیروهای ارتش سوریه، روز جمعه پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های جیش الفتح (ائتلاف معارضان دولت سوریه) موفق به بازپس‌گیری کامل کنترل شهر هنانو شدند.

این موفقیت پس از حملات موشکی و توپخانه‌ای ارتش به مواضع و تجمعات تروریست‌ها در این منطقه حاصل شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است پیش از تسلط ارتش سوریه بر این شهر، تروریست‌های جبهۀ النصره و گروه نورالدین الزنکی، نیروهایی برای کمک به معارضان مسلح مستقر در شهر اعزام کرده بودند.

این شهر که یکی از بزرگ‌ترین مناطق مسکونی شهر حلب به شمار می‌رود، مهم‌ترین پایگاه معارضان مسلح مستقر در محله‌های شرقی شهر حلب طی چهار سال اخیر بوده است.

معارضان مسلح از سال 2012 این شهر را اشغال کردند و از این طریق به محله‌های شرق حلب راه  یافتند.

با تسلط ارتش سوریه بر شهر هنانو، تروریست‌های مسلح ناچار خواهند شد به‌تدریج به‌سوی محله‌های شرقی حلب عقب‌نشینی کنند و درنهایت به‌طور کامل از این منطقه خارج شوند.

کشته شدن 10 تروریست داعش در حومۀ السویداء

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از یکی از منابع نظامی، نیروهای ارتش سوریه 10 تروریست داعش را در روستای القصر واقع در حومۀ شمال شرقی السویداء در جنوب سوریه به هلاکت رساندند.

یگان‌های ارتش سوریه پیش از ظهر جمعه حملات توپخانه‌ای خود را به مواضع گروه تروریستی داعش که در روستای القصر واقع در 40 کیلومتری شهر السویداء مستقر بودند، آغاز کردند و علاوه بر وارد آوردن تلفات جانی، چندین خودروی نظامی تروریست‌ها را نیز منهدم کردند.

نیروهای ارتش سوریه، با پشتیبانی نیروهای مردمی، همواره از نفوذ تروریست‌ها و قاچاق اسلحه در استان السویداء جلوگیری می‌کنند.

تروریست‌های داعش از منطقۀ البادیه در استان السویداء برای واردکردن اسلحه و حمله به مناطق مسکونی مجاور استفاده می‌کنند.

ارتش سوریه روز چهارشنبه کنترل کامل یک جاده سوق‌الجیشی را در جنوب غربی این کشور به دست گرفت و با این موفقیت دو موضع الکشی و طرنجه در حومۀ شمالی قنیطره را در تیررس خود قرار داد.

سوریه از سال 2011 (اواخر اسفند 1389) صحنۀ ناآرامی‌های مرگبار است. بر اساس اعلام استافان دِ میستورا، نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل در سوریه، در این ناآرامی‌ها بیش از 400 هزار نفر کشته شده‌ و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.

در جنگ پنج‌سالۀ سوریه میلیون‌ها نفر نیز در داخل و خارج از این کشورِ جنگ‌زده آواره شده‌اند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار