هواپیمای جدید A350 ایرباس برای نخستین بار به پرواز درآمد

جدیدترین و بزرگترین هواپیمای تولید شده شرکت ایرباس برای نخستین بار در آسمان فرانسه به پرواز در آمد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یو اس ای تودی، جدیدترین هواپیمای تولید شده شرکت ایرباس با نام A350-1000  روز پنجشنبه اولین پرواز خود را تجربه کرد. این هواپیما که بزرگترین و آخرین نسخه هواپیماهای رده A350 شرکت ایرباس محسوب می شود، از فرودگاه "تولوز بلانیاک" در شهر تولوز فرانسه نخستین پرواز آزمایشی خود را آغاز کرد. 

این هواپیما روز پنجشنبه ساعت 10:42 دقیقه صبح به وقت محلی از این فرودگاه از زمین بلند شد و پیش از بازگشت تا چند ساعت در آسمان جنوب فرانسه در حرکت بود.

این هواپیما بر اساس نوع پرواز خطوط هوایی، گنجایش 366 تا 440 سرنشین را دارد. موتور این هواپیما "رولز رویس ترنت ایکس دابلیو بی" ساخت کارخانه رولز-رویس هولدینگز انگلیس است. استفاده از کامپوزیت های سبک وزن فیبر کربن به جای آلومینیوم های قدیمی، فواید کارآمدتری را به ویژگی های این هواپیما افزوده است.

هواپیمای A350-1000  ایرباس به منظور رقابت با محصولات محبوب بوئینگ ساخته شده است. شرکت ایرباس اعلام کرده است این هواپیمای جدید 30 تن سبک تر از هواپیماهای بوئینگ بوده و مصرف سوخت آن هم 25 درصد کمتر است.

شرکت ایرباس پیش بینی کرد این هواپیما پس از آنکه یک سال آزمون های هوایی را با موفقیت بگذارند، اواخر سال آینده میلادی در اختیار مسافران شرکت هواپیمایی "قطر ایرویر" قرار می گیرد.

ایرباس، شرکت هواپیماسازی اروپایی و سازنده بزرگترین هواپیمای جت مسافربری جهان است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر تولوز فرانسه قرار دارد و کارخانه های آن در سراسر اروپا گسترده شده است. ایرباس پس از بوئینگ، دومین شرکت هواپیماسازی بزرگ جهان به شمار می رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار