اصفهان؛

کنفرانس بین المللی اینترنت اشیاء در اصفهان برگزار می شود

نخستین کنفرانس بین المللی ' اینترنت اشیاء ، کاربردها و زیر ساخت­ها، ' 30 و 31 فروردین 96 در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

اینترنت اشیاء (IoT )، فناوری مدرنی است که در آن برای هر موجودی (انسان، حیوان و یا اشیاء) قابلیت ارسال داده از طریق شبکه‌های ارتباطی، اعم از اینترنت یا انواع دیگر فراهم می‌ شود.
در واقع اینترنت اشیاء به بسیاری از اشیاء و وسایل محیط اطرافمان که به شبکه اینترنت متصل شده است و از طریق کاربری های موجود در تلفن های هوشمند و تبلت کنترل و مدیریت می شود، اشاره دارد.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، نخستین کنفرانس بین المللی اینترنت اشیاء، کاربردها و زیرساخت با هدف ایجاد امکان تبادل نظر و اطلاع یافتن از آخرین فعالیت های پژوهشی و کاربردی در حوزه اینترنت اشیاء در ایران و جهان و گسترش پژوهش، کاربرد و کسب و کار اینترنت اشیاء در ایران توسط دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.
محورهای کنفرانس شامل فعال کردن فناوری، شبکه فناوری (Enabling Technologies/ Networking Technologies)، اینترنت اشیاء، خدمات، معماری، برنامه ها و استانداردها (IoT services ,architectures , applications and standards) و اینترنت اشیاء و علم اطلاعات (IoT and Data Science) است.
حوزه های زیر پوشش این کنفرانس شامل کامپیوتر و فناوری اطلاعات (IT)، آخرین مهلت ارسال مقاله تا یکم بهمن امسال و آخرین مهلت ثبت نام، دهم فروردین 96 است.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اینترنتی http://iot2017.ui.ac.ir مراجعه کنند.
اینترنت اشیاء یک فناوری در حال ظهور و گسترش است که حوزه تحقیقات و کاربرد را شامل می شود.
بنابر برآوردها، در سال 2020 بازار این فناوری به بیش از 300 میلیارد دلار در سال خواهد رسید.
در آینده نزدیک، حضور اینترنت اشیاء در زندگی روزمره بسیار محسوس خواهد بود، بنابراین با توجه به نوپایی این حوزه، سرمایه گذاری علمی و فنی در آن می­تواند باعث ایجاد مشاغل نو شود. همچنین تحقیقات علمی در این حوزه در ایران و جهان به سرعت در حال رشد است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار