اردبیل؛

خریداری یک هزار و 100 تن وش پنبه از کشاورزان پارس آبادی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تاکنون یک هزار و 100 تن وش پنبه از کشاورزان پارس آباد مغان خریداری شده و پیش بینی می شود این میزان در پایان برداشت محصول به هشت هزار تن خواهد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی در جریان بازدید ازمراکز خرید تضمینی پنبه شهرستان پارس آباد افزود: قیمت تضمینی خرید این محصول توسط دولت 2هزار و932 ریال با رقم 2سفید تعیین شده و تاکنون هشت میلیارد ریال بابت خرید این محصول به پنبه کاران پرداخت شده است.
وی سطح زیر کشت پنبه در شهرستان پارس آباد مغان را 2هزارو 750 هکتار ذکر و افزود: پس ازآماده شدن محلوج محصول به کارخانه های ریسندگی وبافندگی درسایر استان ها ارسال می گردد.

سروی همچنین دربازید از مراکز خرید سویا نیز سطح زیر کشت این محصول را 10هزارو300هکتار ذکرکرد و گفت: تاکنون 13هزار تن سویا از کشاورزان خریداری شده وپیش بینی تولید و خرید این محصول نزدیک به 27هزارتن می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه پنج مرکز تضمینی خرید سویا در شهرستان پارس آباد به صورت شبانه روزی فعال است، بیان کرد: پس از خرید محصول سویا ، به علت حساسیت فساد پذیری، محصول بلافاصله به کارخانه های روغن کشی ارسال می گردد.
سروی همچنین سطح زیر کشت ذرت دانه ای کشت دوم شهرستان پارس آباد را 2هزارو400هکتار ذکرکرد و افزود: پیش بینی امسال برای تولید این محصول 12هزار تن می باشد.

وی گفت: یک مرکز خرید تضمینی ذرت دانه ای درشهرستان پارس آباد به صورت شبانه روزی با قیمت 10هزارو380ریال ذرت دانه ای کشاورزان را خریداری می کند.

انتهای پیام/ع



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار