ساری؛

مشاهده نشدن بیماری آنفلوآنزای مرغی

موردی از بیماری آنفلوآنزای مرغی در مازندران مشاهده نشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سید حسین رضوانی مدیرکل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه سرما و برودت هوا موجب می‌شود ویروس‌ها فعال شوند و بیشتر خودشان را نشان دهند، گفت: تمامی تشکل‌های صنعتی با خودکنترلی جلوی نفوذ این بیماری را در واحدها بگیرند.

وی افزود: در فصل پاییز با توجه به سرمای زودهنگام احتمال بروز و شیوع بیماری‌های طیور ازجمله برونشیت، گامبارو، نیوکاسل و کمپکس‌های تنفسی به‌ویژه آنفلوآنزا افزایش می یابد.

وی با تأکید بر اینکه مرغداران مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای را به طور جدی رعایت کنند گفت: رعایت کنترل بهداشت فردی و قرنطینه‌ای برای واحدهای صنعتی طیور مهم است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت : واحدهای خوراک دام حتماً برای خودروهای جابه‌جایی مجوز دریافت کنند و تا زمانی که خودرو ضدعفونی و تخلیه نشد اجازه بارگیری داده نشود.

رضوانی افزود: دریافت مجوز برای خودروهای جابه‌جایی واحدهای جوجه‌کشی، مرغ تخم‌گذار و مرغ مادر ضروری است و نهایت دقت در رعایت مسائل بهداشتی در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بنگرانی انتقال آلودگی برای واحدهای مرغ مادر و گوشتی وجود دارد بر ضدعفونی خودروها برای جابه‌جایی مرغ تاکید کرد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت : جابه‌جایی طیور بومی و روستایی توسط دست‌فروشان و دوره‌گردها در بازار با همکاری دامپزشکی، سد معبر شهرداری، نظارت بهداشت و محیط زیست جلوی عرضه طیور بومی در سطح شهرها گرفته می شود.

رضوانی با اشاره به اینکه موضوع دیگر جلوگیری از صدور پروانه شکار پرندگان مهاجر است، افزود: در این زمینه مکاتباتی صورت گرفت و درخواست شد امسال جلوی این موضوع گرفته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.