120 قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز در گیلان کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام این خبر گفت :با توجه به شروع مهاجرت پرندگان و برودت هوا و افزایش حضور شکارچیان در حاشیه مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان ، برای  شکار پرندگان که در حال زمستان گذرانی هستند و همچنین افزایش گشت حفاظتی از تمام مناطق به صورت شبانه روزی و با آماده باش تمام نیروها در پاسگاه 16 گانه ، 120 قبضه انواع اسلحه شکاری از متخلفین شکار و صید کشف و ضبط شد .

ساسان اکبری پور افزود: از این تعداد ، صاحبان 98 نفر دستگیر و به همراه پرندگان شکار شده با تکمیل پرونده به مراجع قضایی استان تحویل شدند و این در حالی است که فصل مهاجرت از اواخر مرداد ماه با ورود پیش قراولان مهاجرت مانند خوتکای پرسفید شروع و تا اواخر اسفند با خروج پرندگان ار تالاب ها و آبگیر ها به پایان می رسد .

وی گفت: همچنین هر نوع شکار پرندگان از جمله قو ، پلیکان ، حواصیل ، اردک سرسفید و انواع غازها به جز غاز خاکستری و همچنین شکار چنگر ، اردک ها شامل سرسبز فیلوش ، خوتکا ، اردک ارده ای نوک پهن و غیره مجاز می باشد .
اکبری پور خاطر نشان کرد: شکار در روزهای پنجشنبه و جمعه از یک ساعت قبل از طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب ، به غیر از مناطق حفاظت شده پناهگاه حیات وحش و پارک ملی در بقیه مناطق ، آزاد میباشد .
فرمانده یگان استان افزود: برای متخلفین طبق قانون جرایمی در نظر گرفته شده است که امیدواریم بازدارنده باشد و بتواند امنیت نسبی را در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست گیلان ، برای پرندگان فراهم کند .

وی عنوان کرد برای شکار غیر مجاز پرندگانی چون غاز خاکستری و انواع مرغابی تا یک میلیون ریال ، عروس غاز ، غاز پازرد، عقابها و قوی کوچک تا چهل میلیون ریال و پلیکان سفید، باکلان کوچک ، فلامینگو و قوهای فریاد کش و گُنگ تا 12 میلیون ریال جریمه در نظر گرفته شده است ، البته برای شکار و زنده گیری غیر مجاز شاهین ، بالابان ، بحری ،لاچین و طرلان جریمه 600 میلیون ریالی اعمال خواهد شد .


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.