بندرعباس؛

صادرات بیش از 7میلیارد دلار کالا

در هفت ماه امسال 7 میلیارد و 309 میلیون دلار انواع کالای صادراتی از گمرکات هرمزگان به خارج از کشور صادرشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس ،جاسم جادری استاندار هرمزگان در دهمین کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی گفت: این درحالی است که میزان تعهد امسال ما 7 میلیارد و600 میلیون دلار بوده است.
وی صادرات غیرنفتی را یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: هرمزگان با وجود دسترسی به آب های آزاد،زیرساخت هایی مانند بنادرو دریانوردی،حمل و نقل چند وجهی و وجود گمرکات بزرگ توانسته است در اجرای این برنامه رتبه نخست را کسب کند.
استاندار هرمزگان با اشاره به لزوم گسترش پس کرانه های بندری افزود:پس از برجام 17 خط کشتیرانی به کشور بازگشتند .
جادری با اشاره به وجود مشکلات در مبارزه با قاچاق در گمرک گفت: راه اندازی سامانه جامع گمرکی و حذف تشریفات از 7 سند به 3 سند اقدامی موثر در این زمینه است.
وی افزود: هرمزگان ظرفیت ترانزیت کالا به آسیای میانه و اروپا با کمترین هزینه و وقت را دارد.
جادری گفت: خط هوایی بندرعباس - مسقط نیز تا پایان سال راه اندازی می شود.
استاندار هرمزگان افزود:ایجاد یک پلی کلینگ در خصب با همکاری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان،امکان سنجی تهاتر کالا به روسیه،برنامه ریزی برای بسته بندی کالا و محصولات،شرکت در نمایشگاه اختصاصی در مسقط ، اعزام یک هیات تجاری به هندوستان و رونق خط کشتیرانی بندرعباس - خصب از مصوبات این جلسه است.
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت هرمزگان نیز در این نشست گفت:در 7 ماه نخست امسال 24 میلیون و 165 هزار تن انواع کالا به ارزش 7 میلیارد و 309 میلیون دلار صادرشده که از لحاظ ارزشی 79 درصد افزایش دارد.
خلیل قاسمی افزود:آهن و فولاد،قیرنفت،میوه و تربار،خشکبار،خرما،سنگ آهن ،روغن و سایر محصولات از زغال سنگ عمده کالای صادراتی بود که به کشورهای هند،امارات عربی متحده ،عمان و سنگاپور صادر شده است.
وی گفت: همچنین در این مدت 5 میلیون و 449 هزار تن انواع کالا به ارزش 9 میلیارد و 318 میلیون دلار از چین،امارات عربی متحده،آلمان و هند به استان وارد شده که از لحاظ ارزشی 45 درصد کاهش یافته است.
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت هرمزگان افزود:میله از آهن و فولاد،انواع ماشین آلات و اجزا و قطعات آن و مواد شیمیایی از عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان بود.
قاسمی گفت: هیات بیست نفره اقتصادی و تجاری استان 24 تا 27 آذر برای یافتن بازار مناسب به هندوستان سفر می کنند .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان نیز با اشاره به سفر هیات تجاری و بازرگانی ایران به استان اورلوفسک روسیه گفت: امکان تهاتر کالایی مناسب به روسیه،واردات خوراک دام در ازای صادرات محصولات کشاورزی،امکان صادرت محصولات کشاورزی باوجود سرمای شدید در بیشتر ایام سال در روسیه از اهداف این سفر بود.
حیدری پوری افزود: انعقاد تفاهم نامه همکاری اقتصادی،شناسایی ظرفیت موجود در بازار روسیه،تغییر نگرش بازرگانان استان نسبت به بازار روسیه،امکان تامین خوراک دام استاندارد و ارزان برای واحدای تولیدی و امکان تامین روغن خام خوراکی از نتایح و دستاوردهای این سفر بود.
مدیرکل راه آهن هرمزگان نیز در این نشست گفت: در 8 ماه نخست سال 11 میلیون و 200 هزار تن بار با خطوط ریلی جابجا شده است که نسبت به پارسال 20 درصد افزایش دارد.
پورفخری پیش بینی کرد تا پایان سال 17 میلیون تن بار با این خطوط جابجا شود.
مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری هرمزگان نیز گفت: خط کشتیرانی بندرعباس- بندرخصب استقبال خوبی داشته است.
ضیائی افزود: از زمان راه اندازی این خط از دو ماه گذشته تا کنون 4 سفر دریایی صورت گرفته است.
وی گفت: اگر 3 نفر بخواهند با این خط کشتیرانی سفر کنند برای نفر چهارم اعزامش رایگان است.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار