علی‌پور مطرح کرد؛

محیط زیست در تقابل با اقتصاد نیست / تبدیل ایده‌ها به کسب و کار سبز

مدیرکل دفتر پژوهش و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه محیط زیست در تقابل با اقتصاد نیست، افزود: در استارت آپ محیط زیستی به دنبال تبدیل ایده‌ها و خلاقیت‌های حوزه‌های مرتبط با محیط زیست به کسب و کار سبز هستیم.

محیط زیست در تقابل با اقتصاد نیست / تبدیل ایده‌ها به کسب و کار سبزبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صدرالدین علی‌پور مدیرکل دفتر پژوهش و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست در نشست خبری استارت آپ کسب و کار سبز به اصحاب رسانه امروز (یکشنبه) در سالن اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: تعریف کلی استارت آپ خلاقیت در حوزه  کسب و کار است و هدف سازمان حفاظت محیط زیست از برگزاری این مراسم مرتبط کردن موضوع محیط زیست با اقتصاد است چرا که کشورهایی که همزمان با رشد اقتصادی محیط زیستشان را هم رشد داده‌اند از اقتصاد بالنده‌تر و محیط زیست بهتری برخوردارند.

مدیرکل دفتر پژوهش و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در ایران محیط زیست را موضوع بازدارنده و در تقابل اقتصاد می‌دانند.

علی‌پور گفت: استارت آپ یک حرکت و جریانی در راستای تبدیل خلاقیت نوآوری و ایده‌ها، کسب و کار و رشد روند اقتصادی با هدف تأمین دستگاه‌های متولی است.

وی با بیان اینکه استارت آپ سابقه‌ی کمی دارد، افزود: در کل کشور 70 الی 80 استارت آپ اجرا شده است.

مدیرکل دفتر پژوهش و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: سال گذشته برای اولین بار استارت آپ کسب و کار سبز در محیط زیست را برگزار کردیم و با ارائه فراخوان به دانشگاه‌ها خواهان ایده‌ها و نوآوری در تمامی حوزه‌های مرتبط با محیط زیست شدیم.

علی‌پور ادامه داد: در استارت آپ ایده و طرح‌هایی که قابلیت تبدیل شدن به کسب و کار را دارند با معرفی به دستگاه‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی تحت حمایت اقتصادی آن‌ها قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در اولین استارت آپ کسب و کار سبز که سال گذشته برگزار شد، افزود: در اولین استارت آپ محیط زیستی حتی از کشورهای دیگری حضور داشتند و در نهایت سه ایده محیط زیستی برتر انتخاب شد.

مدیرکل دفتر پژوهش و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: با توجه به رشد رسانه‌ها و فضاهای مجازی این دو فضا را به عنوان محور استارت‌ آپ محیط زیستی قرار دادیم، در این راستا تلاش کرده‌ایم تا حمایت دستگاه‌هایی که به نحوی با محیط زیست ارتباط دارند را جذب کنیم.

علی‌پور بیان داشت: به همین منظور از مجموعه بانکی کشور به عنوان بنگاه اقتصادی که در دل کارهای خود منجر به رشد اقتصادی می‌شود همکاری‌هایی را داشته‌ایم که به همین منظور بانک تجارت حمایت خود را از استارت آپ کسب و کار سبز اعلام کرده است.

وی ادامه داد: حمایت از فعالیت های محیط زیستی از سوی بانک تجارت اصل دیگری بر انتخاب حمایت‌های این مجموعه بوده است.

مدیرکل دفتر پژوهش و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست درباره دومین استارت آپ کسب و کار سبز تصریح کرد: برای افراد شرکت‌کننده به مدت دو روز، کارگاه آموزشی تدارک دیده‌ایم که آن‌ها از 15 تا 17 آذر در قالب گروه‌هایی به رقابت با یکدیگر پرداخته و بعد از آن در روز 17 آذر اختتامیه این مراسم با نظر نهایی هیأت داوران برگزار خواهد شد.

علی‌پور بیان داشت: یکی از رسالت‌های اصلی استارت آپ در دنیا، ایجاد کسب و کار است و ما نیز در تلاشیم تا با راه‌اندازی استارت آپ موضوع اقتصاد را به محیط زیست گره بزنیم و اشتیاقی بین صاحبان صنایع و سایر فعالان اقتصادی ایجاد کنیم تا بتوانیم با وجود چالش‌های موجود کشور، فضایی را برای کمک به اقتصاد کشور فراهم کنیم چرا که ما جزء ده کشور تولید گازهای گلخانه‌ای هستیم و باید با رفتن به سمت اقتصاد سبز از میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای بکاهیم.

وی در پایان گفت: از 60 ایده رسیده، 3 ایده آن به انتخاب هیأت داوران برگزیده خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار