قائم مقام مرکز ملی فرش ایران؛

هدف گذاری 400 میلیون دلاری برای صادرات

قائم مقام مرکز ملی فرش ایران در سردشت گفت : حدود 170میلیون دلار ارز از صادرات فرش عاید کشور شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت معدن وتجارت آذربایجان غربی، ابراهیم عزیزی درسفر یک روزه به سردشت هدف گذاری صادرات فرش دستباف در سالجاری را 400 میلیون دلار بیان کرد و افزود : در هفت ماهه گذشته حدود170 میلیون دلار فرش صادرات شده است.

وی گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال 20میلیون دلار افزایش یافته است.

عزیزی افزود: صادرات فرش کشور اغلب به کشورهای اروپایی و کشورهای حوزه خلیج فارس صورت می گیرد.

درویشی دراین مصاحبه نیز با بیان اهداف برگزاری این دوره آموزشی فرش دستباف گفت: این دوره‌ها با هدف ارتقای مهارت بافندگان فرش دستباف و افزایش سطح آگاهی و تخصص فعالان این حوزه برگزار می‌شود.

وی افزود: امید است متقاضیان برگزاری دوره‌های ذکر شده که علاوه بر توانمندی، دارای حسن‌شهرت هستند، شناسایی و به سازمان صنعت، معدن و تجارت معرفی شوند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: مجتمع‌های قالیبافی و کارگاه های متمرکز دارای مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی، شرکت‌های تعاونی و اتحادیه‌های روستایی و شهری دارای مجوز، آموزشگاه‌های آزاد قالیبافی دارای مجوز از سازمان آموزشی فنی حرفه‌ای و مراکز آموزش بازرگانی دارای مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی می‌توانند این دوره‌ها را برگزار کنند

گفتنی است آذربایجان غربی یکی از قطب های مهم تولید فرش دستباف در کشور است که از این استان فرش هایی با برندهای مختلف به اروپا خصوصا" آلمان و همچنین کشورهای آمریکا، کانادا ، روسیه و ژاپن صادر می شود .

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.