میزان خسارات آتش‌سوزی گسترده در فلسطین اشغالی چقدر برآورد شده است؟

تایمز آو اسرائیل در گزارشی آماری از تلفات و خسارات آتش‌سوزی در فلسطین اشغالی ارائه داد.

میزان خسارات آتش‌سوزی گسترده در فلسطین اشغالی چقدر برآورد شده است؟
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ تایمز آو اسرائیل نوشت: در آتش سوزی در فلسطین اشغالی دست‌کم 133 نفر مجروح شدند، صدها خانه ویران شد و بیش از 8 هزار هکتار از پارک های محافظت شده سوخت.

این روزنامه اسرائیلی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: آتش سوزی در اسرائیل در پنج روز گذشته دستکم 133 مجروح برجای گذاشته،  صدها خانه غیرقابل سکونت شده و هزاران هکتار از پارک های محافظت شده و ذخایر طبیعی را سوزانده است. خدمات امداد و نجات ستاره داوود سرخ روز شنبه گزارش داد از 133 نفری که دچار سوختگی شده بودند، یک نفر به شدت آسیب دیده است. به گفته مقامات، آمار کلی احتمالا بیشتر است زیرا برخی از مردم برای برخی از جراحات مانند استنشاق دود، خودشان به بیمارستان رفته اند. 

به گزارش روزنامه یدیعوت آحارنوت، این آتش سوزی بیشترین خسارت را به شهر حیفا وارد کرده است و 527 خانه در این شهر به طور کامل ویران شده است. اما گزارش های دیگر حاکی از ویران شدن بیش از 400 خانه است. به گزارش کانال 2 تلویزیون اسرائیل، حدود هزار و هفتصد نفر از ساکنان حیفا تا اواخر روز شنبه هنوز نتوانسته بودند به خانه های خود بازگردند زیرا خانه هایشان هنوز قابل سکونت نیست.

هوای خشک و بادهای شدید نقش زیادی در گسترش شعله های آتش داشته اند و بارش باران در چند روز آینده پیش بینی نشده است.

تلاش برای مهار شعله های آتش دشوارترین عملیاتی بوده است که آتش نشانان اسرائیلی تاکنون انجام داده اند. حدود دو هزار آتش نشان به همراه 450 سرباز و 69 آتش نشان قبرسی از روز سه شنبه تا کنون به صورت 24 ساعته در تلاش برای اطفاء حریق هستند.

چهارده هواپیما از اسکادران آتش نشانی اسرائیل به همراه دستکم پانزده هواپیما از کشورهای دیگر 480 سورتی پرواز انجام داده اند. یک سوپرتانکر [هواپیمای آتش نشان] آمریکایی نیز روز شنبه بر فراز مناطق اطراف حیفا پروازهایی انجام داد. 

از شنبه شب بیش از یک میلیون و پانصد هزار تن مواد و مایعات مخصوص اطفاء حریق استفاده شده است.

به طور کلی، حدود 7 هزار و چهارصد هکتار از جنگل های طبیعی و بوته زارها نابود شده اند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار