برداشت گاز از فاز 21 پارس جنوبی تا پایان آذر آغاز می‌شود.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر؛ با تکمیل راه‌اندازی خط لوله فاز 21 میدان گازی پارس جنوبی و انتقال گاز سکوی این فاز به پالایشگاه خشکی فازهای 20 و 21،‌ برداشت 28 میلیون مترمکعب گاز از این فاز تا پایان آذر آغاز خواهد شد.

سکوی فاز 21 پارس جنوبی 27 آبان راه‌اندازی شد و اکنون براساس گزارش شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، عملیات راه‌اندازی خط لوله فاز 21 هم تکمیل شده است.

با پایان عملیات راه اندازی خط لوله خشکی فاز 21 پارس جنوبی به طول شش کیلومتر، راه اندازی خط لوله فاز 20 هم آغاز خواهد شد.

راه اندازی فازهای 20 و 21 پارس جنوبی از جمله اولویت‌های وزارت نفت در سال 95 است که با تکمیل توسعه این فازها ایران می‌تواند روزانه 56 میلیون مترمکعب از میدان گازی پارس جنوبی برداشت کند.

 محمد مشکین، فام مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس هم پیش از این گفته بود که ایران روزانه 460 میلیون مترمکعب گاز از میدان گازی پارس جنوبی برداشت می‌کند که با وارد مدار شدن گاز فاز 21 پارس جنوبی، انتظار می رود تا پایان پاییز، برداشت گاز از این میدان به 500 میلیون مترمکعب در روز برسد.

هدف از توسعه فاز 20 و 21 پارس جنوبی برداشت روزانه 56 میلیون مترمکعب گاز، تولید روزانه 75هزار بشکه میعانات گازی، 400تن گوگرد و تولید سالانه یک میلیون و 50 تن گاز مایع و یک میلیون تن گاز اتان به منظور تامین خوراک صنایع پتروشیمی است.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.