امیرعبداللهیان:

ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی در راستای سیاست‌های رژیم صهیونیستی است

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: ایران اهمیت ویژه‌ای برای تحکیم مناسبات با کشورهای قاره آفریقا قائل است.

ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی در راستای سیاست‌های رژیم صهیونیستی استبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد ولد فال رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی موریتانی و جمهوری اسلامی ایران با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل، دیدار  و گفت وگو کرد.
 
حسین امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با تاکید بر اهمیت ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای آفریقایی به ویژه با کشور موریتانی گفت: جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه ای برای تقویت و تحکیم مناسبات در عرصه های مختلف با کشورهای قاره آفریقا قائل است.
 
وی افزود: تشکیل گروه دوستی پارلمانی با موریتانی در مجلس شورای اسلامی می تواند به توسعه و گسترش ارتباطات فیمابین کمک فراوانی کند.
 
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل با اشاره به تحولات و بحران های اخیر در منطقه به ویژه سوریه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران گفت وگوهای سیاسی را تنها راه حل برون رفت و خاتمه درگیری ها در سوریه می داند و از هرگونه اقدامی در این راستا استقبال می کند.
 
دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، ادامه درگیری ها و ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی را در راستای سیاست های رژیم صهیونیستی و برخی بازیگران جهانی دانست و افزود: موضوع فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و کشورهای اسلامی نباید این موضوع مهم را فراموش کنند.
 
محمد ولد فال رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلایم موریتانی و جمهوری اسلامی ایران در ادامه این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان، جمهوری اسلامی ایران را کشوری مهم و تاثیرگذار در منطقه و جهان اسلام دانست و گفت: سیاست جمهوری موریتانی گسترش ارتباطات با کشورهای اسلامی به ویژه با جمهوری اسلامی ایران می باشد و تشکیل گروه دوستی پارلمانی و ایران در راستای تحکیم و تقویت مراودات سیاسی فیمابین ارزیابی می گردد.
 
رئیس گروه دوستی پارلمانی موریتانی و ایران تبلیغات رسانه های غربی بر علیه ایران را هدفمند و در جهت ایجاد اختلاف میان کشورهای اسلامی دانست و افزود: ایجاد اختلافات فرقه ای میان گروه های مذهبی از سیاست های همیشگی دشمنان امت اسلامی است و هوشیاری کشورهای اسلامی می تواند نقشه دشمنان جهان اسلام را نقش بر آب کند.
 
محمد ولد فال رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی موریتانی و جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت هماهنگی های پارلمانی و اجرایی شدن توافق نامه های امضا شده میان موریتانی و ایران تاکید کرد.
 
وی در پایان با بیان اینکه نباید اجازه داد موضوع فلسطین به فراموشی سپرده شود تصریح کرد: جهت اصلی قطب نمای جهان اسلام موضع فلسطین است و توطئه رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی با هدف به فراموش سپردن این موضوع است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار